Junior Inköpare hos Lundgrens Sverige

Vi söker dig som har praktisk erfarenhet inom tekniskt arbete och som nu vill få möjlighet att utvecklas in i en mer administrativ inköparroll med mycket leverantörskontakter!

Om tjänsten
Lundgrens Sverige är ett expansivt bolag med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer få en god introduktion och möjlighet till interna utbildningar för att säkerställa att du kommer ha rätt förutsättningar i din nya tjänst som inköpare.

Som inköpare kommer du att vara del av ett inköpsteam om fem personer som har ansvar för lagerförsörjningen av produktsortimentet och inköp av kundspecifika order. Du kommer ha ansvar för inköpen inom ditt segment och ha ett nära samarbete med Segmentsansvariga.

Du kommer att arbeta med leverantörsutveckling och att utveckla artikelsortimentet tillsammans med Segmentsansvarig likväl som att supportera vid kampanjer och arbeta nära marknadsavdelningen. Arbetet innefattar även nära samarbete med övriga interna funktioner så som säljare och godsmottagningen.

Andra arbetsuppgifter som förekommer:
- Produktsupport mot säljkåren
- Reklamationshantering mot leverantörer
- Artikelsamordning
- Kataloguppdateringar

Tjänsten ska tillsättas snarast med start enligt överenskommelse och är en anställning hos Lundgrens Sverige. Du kommer att arbeta på deras huvudkontor i Askim, Göteborg.

Om dig
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och är nyfiket intresserad av att förstå de produkter som du arbetar med. Att du arbetar praktiskt i ett tekniskt yrke idag och har ett par års erfarenhet men känner att du vill vidareutvecklas in i en administrativ funktion med mycket leverantörskontakter, ser vi som väldigt positivt. Du kan också ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Tjänsten kräver att du har god datavana och kan arbeta med system som stöd för ditt arbete.

Det här är rätt tjänst för dig som är engagerad i ditt arbete, är resultatdriven och som självständigt tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du är en person som är ordningsam, gillar att arbeta strukturerat och kan ha många uppgifter parallellt. Rollen kräver att du har en god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer med både externa och interna parter. Du kommer att ha många kontaktytor vilket ställer krav på en god kommunikativ förmåga och att du hanterar svenska samt engelska språket i tal såväl som skrift. Är du också en person som har gott ekonomiskt sinne som tycker att det är roligt att förhandla, så är detta rätt tjänst för dig!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Lundgrens Sverige
Lundgrens ingår i Beijer Tech koncernen med specialiserade bolag som arbetar för att göra den nordiska industrin mer konkurrenskraftig. Lundgrens Sverige representerar produkter från världsledande tillverkare inom slang och industrigummi och producerar kundanpassade och konfektionerade lösningar efter önskemål genom kunniga rådgivare och egna verkstäder. Med mer än 35 000 artiklar lagerför Lundgrens marknadens bredaste sortiment av slang och slangtillbehör, gummi, kem, hydraulik, packningsmaterial, transmissioner, O-ringar, tätningar och silikongummi.
Tillsammans arbetar ca 140 medarbetare inom bolaget, som har försäljningskontor på orterna Malmö, Helsingborg, Göteborg, Hisingen, Tyresö, Skellefteå och Luleå. De har även verksamhet i Norge.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Caroline Carlsson på 031-725 45 39

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköpare, inköp, materialanskaffare, materialplanerare, industri, grossist, grossisthandel, Göteborg, Lundgrens Sverige, Beijer Tech, Adecco

 

Fakta om företaget