Administratör till fastighetsbolaget GöteborgsLokaler!

Älskar du administration och vill jobba för Göteborgs största förvaltare av kommersiella fastigheter? GöteborgsLokaler söker en administratör på heltid till deras centrala kontor i Gårda. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september. Tjänsten sträcker sig fram 31 januari 2020 med god chans till förlänging för rätt person. GöteborgsLokaler är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att verksamheten arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. GöteborgsLokaler gör göteborgarens vardag enklare. Detta är en chans du inte vill missa! Sök tjänsten redan idag då platsen kan komma att fyllas innan sista ansökningsdagen.

Om tjänsten

Du kommer att arbeta i fina lokaler i centrala Gårda i Göteborg. Du kommer att arbeta under kontorstider och som administratör på Förvaltnings AB GöteborgsLokaler tillhör du enheten Bolagsstöd, och i rollen arbetar du som ett verksamhetsnära stöd för bolagets ärende och dokumenthantering.

I dina arbetsuppgifter ingår dagliga uppgifter så som registrering av felanmälan, avtalshantering, och att fungera som ett administrativt stöd till förvaltare och säkerhetschef.

Du kommer även att vara ansvarig för att allmänna handlingar diarieförs på ett enhetligt och effektivt sätt och du ska kunna stötta och utbilda internt i ärende- och dokumenthantering. Samt även i frågor som rör handlingars offentlighet och sekretess.

Du förväntas arbeta självständigt men även i samarbete med medarbetare på bolaget för att utveckla myndighetens dokumenthantering bl.a. genom att arbeta fram rutiner och stöddokument.

Du kommer att arbeta med registrering av ärenden, hantering av avtal, felanmälningar samt övriga registreringar i vårt fastighetssystem (Fastnet- UNIT PM4), arkivering och övriga administrativa uppgifter som förekommer på GöteborgsLokaler.

Vem är du?

Vi söker dig som är en driven administratör som gillar ordning och struktur. Vi ser att du är kommunikativ och har intresse för att hjälpa andra och att ge en god service. Vi värdesätter vi mångfald och ser gärna sökanden med olika nationalitet och erfarenhet. I övrigt önskar vi att du:

Har erfarenhet av administration och dokumenthantering, kanske har du arbetat som registrator tidigare?
Mycket god datorvana, främst i MS Office, Excel och Sharepoint.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om verksamheten

GöteborgsLokaler förvaltar kommersiella lokaler för butik, kontor och kommunal verksamhet. Samtliga lokaler och fastigheter är geografiskt placerade inom Göteborgs kommun och en stor del av lokalerna är koncentrerade kring stadsdelstorg. Till största delen är fastigheterna byggda under 50-, 60- och 70-talet.

Bolaget äger och förvaltar 175 000 kvm lokaler. I eget ägda fastigheter ansvarar GöteborgsLokaler för uthyrningen, den tekniska förvaltningen och förädlingen av fastigheten. I dessa fastigheter är samtliga ytor lokaler. Därutöver externförvaltar företaget ytterligare 268 000 kvm med annan ägare. För externförvaltade fastigheter ansvarar GöteborgsLokaler för uthyrningen av lokalerna. Den tekniska förvaltningen ansvarar fastighetsägaren för. Sammanlagt omfattar GöteborgsLokalers fastighetsförvaltning 443 000 kvm kommersiella ytor, vilket gör oss till en av Göteborgs största kommersiella fastighetsförvaltare.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.