Ekonomiassistent

  • Hyrköp
  • Leverantörsreskontra

Om vår klient

För kunds räkning söker nu Michael Page en erfaren ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Vår kund är ett väletablerat företag med huvudkontor i norra Stockholm med bra förbindelser till kollektivtrafiken. Företaget söker nu efter en erfaren och ambitiös ekonomiassistent som ska ansvara för leverantörsreskontran. Du kommer att ingå i ett team bestående av 4 sociala och hjälpsamma medarbetare och rapportera direkt till redovisningsansvarig. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader, där du blir anställd av Michael Page och kommer att arbeta ute hos vår kund. För rätt person finns möjligheten att bli rekryterad direkt av kunden vid avslutat uppdrag.

Arbetsbeskrivning

Rollen är bred och innebär att på ett självständigt sätt ha ett övergripande ansvar för leverantörsreskontraprocessen. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är intresserad av hela ekonomiflödet och snabbt kan anpassa dig till en ny arbetsmiljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Verifiering av leverantörsfakturor
  • Attest
  • Löpande bokföring
  • Betalningar
  • Balanskontoavstämningar
  • Påminnelser & inkassokrav

Vem söer vi?

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med hela leverantörsreskontraprocessen, från ax till limpa. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är prestigelös, självgående och hanterar ett högt arbetstempo. Dessutom trivs du med att samarbeta och hjälper gärna dina kollegor vid behov. Du som söker rollen bör uppfylla följande:

  • Relevant utbildning
  • Minst 3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
  • Goda kunskaper i Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, i både tal och skrift
  • Erfarenhet från flera olika ekonomi- eller affärssystem

Övrigt

På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!