Redovisningsekonom till deltidsuppdrag från november!!


Är du intresserad av ett deltidsuppdrag under november-februari månad? Har du erfarenhet att jobba i Visma PX och med projektuppföljning? Till vår kund söker vi för ett kortare deltidsuppdrag på 50% en självständig redovisningsekonom som är kunnig inom bokslut, löpande redovisning och löner. Vår kund sitter i fina lokaler centralt i Stockholm och består av ca 30 medarbetare. Som konsult kommer du ta klivet in i ett härligt och sammansvetsat gäng som brinner för sin affärside.

Arbetsbeskrivning
Till vår konsultverksamhet söker vi en redovisningsekonom med erfarenhet från Visma PX som vill jobba deltid (50%) under november-februari månad. Du kommer ta klivet in och stötta organisationen med diverse uppgifter inom redovisning. Du kommer arbeta brett med löpande redovisning, bokslut, lön. Vår kund arbetar projektbaserat varvid det är en fördel om du som söker tidigare arbetat inom en liknande verksamhet.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är en erfaren och kunnig redovisingsekonom. Du får med fördel har erfarenhet från att jobba projektbaserat och med stora interna kontaktytor. Som person är du trygg i din kompetens, självgående och kan snabbt sätta sig in i nya verksamheter och processer. En stark önskan är att du har erfarenhet från Visma PX.

För att trivas i konsultrollen är du flexibel, har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och tycker om att träffa nya människor. Du tar ansvar i rollen som konsult, är engagerad i ditt uppdrag och Amendos ansiktet utåt.

Om Amendo
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Frågor och kontakt
Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Eva-Karin Byström eller Anna Kirsten.

Följ oss gärna på LinkedIn!

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.