Servicedesk / IT-support / Supporttekniker till Atea

Har du en fallenhet för IT och vill arbeta med i en Servicedesk? Drivs du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och få stort eget ansvar? Då är denna roll något för dig!

Om företaget

Atea är det svenska landslaget inom IT-infrastruktur och har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med och bygga ett bättre Sverige med hjälp av IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. För Atea är det därför viktigt att du, liksom Atea, lever efter dessa värderingar.

Arbetsuppgifter

I rollen som Servicedesk kommer du att ansvara för olika ärenden ute hos Ateas kund i Ekerö. Du kommer att få hantera, leverera och installera IT-utrustning och agera teknikstöd till kundens medarbetare. Det innebär allt från att bemanna helpdesken, ta emot supportsamtal till att ge support på digitala verktyg såsom datorer, mobiler, Ipads och Office 365. Här kommer du att hantera de problem som uppstår kopplade till mjukvara och främst då inom Windows 7–10. Rollen innebär mycket felavjälpning vilket innebär att om exempelvis en dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungerar som förväntat hjälper du till med att åtgärda ärendet eller skicka det vidare. Du arbetar dagligen i Ateas eller kundenns ärendehanteringssystem där alla ärenden som hanteras ska avrapporteras. Du arbetar kontorstider och är anställd som konsult via Bravura.

Formella krav

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT/Teknik
• Tidigare arbetslivserfarenhet av likande roll såsom IT-Support/Kundservice/Helpdesk
• Erfarenhet av Windows 7–10 och Office 365
• Erfarenhet och förståelse ramverket ITIL samt ärendehantering (meriterande)
• Svenska & Engelska i tal och skrift

Vi tror att du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driver ditt arbete framåt. Med en positiv attityd antar du- och löser de problem samt utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Vi ser att du på ett prestigelöst sätt tar dig an ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för rollen.

Övrig information

Det här är ett konsultuppdrag på heltid där du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Atea. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: 1 Oktober
Plats: Stockholm (Ekerö)
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, support, teknisk support, tekniker, drifttekniker, teknik, datorer, installationer, onsite, servicedesk, helpdesk, drift, Stockholm, heltid, itil, service, installation, programmering, supporttekniker

Fakta om företaget