Service Coordinator på deltid/dagtid till KONE i Kista!

Är du student och vill samla på dig meriterande erfarenhet från bolaget som flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine? Vi utökar nu vår pool i kundtjänsten på deltid hos KONE som är ledande i Sverige inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. Arbetet är spännande och flexibelt och är det optimala deltidsjobbet för dig som vill jobba 15-30h/v på varierade tider!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Academic Work söker för KONEs räkning en kundtjänstmedarbetare till huvudkontoret i Kista! Du kommer att jobba under 2-4 pass i veckan måndag-fredag på kontorstider och förväntas vara flexibel samtidigt som du får ett flexibelt extrajobb!

Starten är relativt omgående och tjänsten startar med en gedigen utbildning på ca 1 vecka där du förväntas kunna komma in fler dagar till en början.


* Passen är främst förlagda mellan 7-13, men ibland kan heldagar och eftermiddag även förekomma


Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KONEs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE. Deras intention är att konsulten vi söker, likt de som finns där idag, kommer att bli en långsiktigt och naturlig del av arbetsstyrkan.

Då KONE är ett utav världens största bolag globalt finns alla möjligheter för karriärsutveckling om man visar framfötterna och gör ett bra jobb. I den här rollen kommer du utgå från det Skandinaviska huvudkontoret och har all möjlighet att få ett stort kontaktnät och ta plats internt med ditt personliga varumärke.


ARBETSUPPGIFTER

Som kundtjänstmedarbetare kommer du ingå i en pool och bemanna företagets kundtjänst. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att via telefon ta emot felanmälningar från kunder och privatpersoner. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta mot att nå företagets högt uppställda servicemål.

Du kommer till exempel att:


* Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
* Koppla kunden till rätt person på företaget
* Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker


Du kommer att få en gedigen introduktion på plats och ha en teamleader som närmsta chef. Tillsammans med din teamleader kommer ni att följa upp och du har möjlighet att ständigt utvecklas!

VI SÖKER DIG SOM


* Har erfarenhet av kundtjänst eller annat serviceyrke
* Har minst 1 år kvar på dina eftergymnasiala studier
* Kan jobba minst 2 pass/vecka, främst förmiddagar men heldagar kan förekomma och du förväntas vara flexibel för att kunna komma in på kort varsel ibland.
* Talar flytande svenska och engelska då dessa språk används dagligen.
* Du har INTE en praktik i din utbildning som gör att du periodvis inte kan arbeta alls


Vidare behärskar du svenska i tal och skrift då de som ringer in mestadels är svensktalande.

För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, minst 2 pass i veckan vilka är förlagda mellan 7-17, man kommer kunna arbeta såväl halvdagar som heldagar på vardagar. Arbetet är dock FRÄMST på förmiddagarna, så de tär viktigt att du kan arbeta förmiddagar på vardagar.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.



Annonsid: 15032650