Affärsområdeschef KlaraPapper

KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Vi har funnits sedan 1997 och idag är vi 80 medarbetare. Utöver Stockholm har KlaraPapper kontor i Östersund och Malmö. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Bland våra kunder finns många intressanta, välkända och välrenommerade företag som vi är stolta över att vara samarbetspartner till. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående.

Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal.
KlaraPapper startar upp ett nytt affärsområde inom Rekrytering & Interim nischat på ekonomi varför vi nu söker en Affärsområdeschef som vill vara med och ansvara för denna spännande och med all säkerhet, framgångsrika resa. Din roll blir att vara affärsområdeschef för Rekrytering & Interim och i ryggen har du den väletablerade redovisningsbyrån med kunskap, drivkraft och en spännande kundstock. Denna kundstock kommer du att ta vidare och erbjuda nya tjänster samtidigt som du bryter ny mark och bearbetar nya företag. Med tiden ska detta affärsområde växa och du får möjlighet att bygga ditt eget team och leda och driva affärsområdet mot tillväxt och framgång. Vidare kommer du ansvara för att bygga upp nätverket av ekonomer samt att förvalta dessa långsiktigt.


KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Vi har funnits sedan 1997 och idag är vi 80 medarbetare. Utöver Stockholm har KlaraPapper kontor i Östersund och Malmö. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Bland våra kunder finns många intressanta, välkända och välrenommerade företag som vi är stolta över att vara samarbetspartner till. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående. Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal.

Tjänsten/Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med allt som krävs för att bygga upp ett nytt affärsområde. Utveckla och driva merförsäljning hos våra befintliga kunder, prospektera och nykundsbearbeta . Bygga processer, rutiner och skapa struktur, samt jobba med hela kandidatprocessen och tillsätta de uppdrag du tar in. Med tiden är ambitionen att affärsområdet ska växa och med det, du i din roll som ledare och chef för ditt team som du rekryterar.


Erfarenhet och Kompetens
Vi söker dig som har god erfarenhet av rekryterings & bemanningsbranschen inom ekonomi och som är van att göra affärer med både små och stora företag. Vi ser gärna sökande som ser detta tillfälle som nästa steg vilket kan betyda att du idag arbetar i en roll där nästa steg är en ledarroll.

Vi ser att du är en utåtriktad och pålitlig person som förstår vikten av goda och långsiktiga relationer, både med kund och konsult. Du har ett gott rykte och gediget nätverk.

Mycket god kunskap kring rekryteringsprocessen

Brett nätverk
Lösningsorienterad, orädd och prestigelös då det kommer vara centralt för att affärsområdet ska kunna etableras på bästa sätt.

Det är inte avgörande att du har haft ett ledande ansvar men vi ser det som meriterande. Du har ledaregenskaperna som du på sikt vill förverkliga.
Utbildning
Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi men det är inte ett krav.

Språkkompetens
Svenska och Engelska i tal och skrift

Erbjudande
Om du ser dig själv som en framtida ledare så är det här rätt tjänst för dig. Du kommer att få möjlighet att med stöd driva upp ett eget affärsområde där du sätter din prägel på affärsområdet. Du kommer att erbjudas en marknadsmässig lön och en bra pensionslösning. Vi tillämpar också ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi vill uppmuntra våra anställda att hålla sig i form.
Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Stockholm där vi har ett varmt och roligt arbetsklimat där du får massor med ambitiösa, kunniga och härliga kollegor. Du kommer att rapportera till VD.


Ansökan
Låter detta intressant? I denna rekrytering samarbetar vi med Valegro Rekrytering & Interim. Ansvarig Rekryteringskonsult är Robert Klatzkow, [email protected], tel. 0735-303798. Vänligen klicka på ”Sök denna tjänst” för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi går igenom urvalet löpande så tveka inte att söka redan idag.

Valegro Rekrytering & Interim är ett nischat bolag som rekryterar och hyr ut konsulter inom ekonomi, finans, sälj och management samt konsulterar i organisationsfrågor.

Med över 20 års erfarenhet av branschen har vi byggt upp ett stort nätverk av kandidater, konsulter och kunder. Vi hjälper även våra kunder i strategiska frågor kring försäljning och ledarskap.

För oss är långsiktighet och förtroende viktigt. I våra uppdrag har vi alltid kunden och kandidatens bästa för våra ögon och vi gör allt för att du som kund och kandidat ska känna dig trygg med vår kompetens, styrka i leverans och att vi har förstått ditt behov. Våra kunder och kandidater värdesätter vårt engagemang och den personliga service vi ger.

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.