Helpdesk till ledande IT- konsultbolag


Brinner du för IT och vill kickstarta karriären och utvecklas på Nordens största IT-konsultbolag? Vill du ha en möjlighet att lära dig nya teknologier från underbara kollegor?
Då kan denna tjänst vara helt rätt för dig, sök redan idag då urvalet sker löpande!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Helpdesk har du varierande och utmanande arbetsuppgifter med stort fokus på kvalitet och service till konsumenterna. Med din pedagogiska och tekniska kompetens utgör du en förstärkning av företagets servicedesk som arbetar gentemot en stor offentlig organisation. Din primära arbetsuppgift är att stötta konsumenterna i olika IT-relaterade ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar men uppskattningsvis är det 40 ärenden/dag som ex. kan handla om:

-Skrivarinställningar
-Diverse mobila och PC applikationer
-Lösenordshantering och åtkomst
-Windows 7 och 10
-Fjärrstyrning (på sikt)

I ett senare skede i tjänsten kommer du även ha möjlighet att arbeta mot hårdvaruärenden. De ärenden som inte du kan lösa direkt går det att ta hjälp av en 2-line support som sitter utomlands.Vid ett par tillfällen i månaden förekommer arbete direkt ute hos företagets kund.




Om företaget
Företaget är ett ledande mjukvaru-och tjänsteföretag i Norden och arbetar mestadels mot stora organisationer.Deras kunder har ett stort urval av tjänster som erbjuds till företag, konsumenter och medborgare i Norden och världen. Företaget har dels ett ansvar för att se till att den dagliga kundverksamheten och tillhörande tjänster fungerar samt föra organisationerna framåt med hjälp av nya teknologier.

Mer information om företaget ges vid ett intervjutillfälle.

Din profil
Skallkrav
-Eftergymnasial utbildning inom IT
-Svenska och Engelska i tal och skrift
-Goda kunskaper i Windows 7-10, Office 365 och nätverk

Meriterande
Förståelse för/erfarenhet kring:
-Service level agreement (SLA)

Det är ett stort plus i kanten är om du innehar ett ITIL-certifikat

För denna tjänst lägger vi stor tyngd på personliga egenskaper. Vi söker dig som är en social och engagerad person som tar stort eget ansvar för arbetsuppgifter. Du är noggrann i ditt arbetssätt och effektiv i dina lösningar på tekniska problem. Då företaget lär dig nya tekniker behöver du vara mottaglig för ny kunskap och utveckling.

Villkor
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Start: Omgående alt. enligt ök
Arbetstider: 07:00- 18:00 (8 timmar/dag)





Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.