Customer Support till Atlas Copco

Om tjänsten
Som Customer Support kommer du tillsammans med en kollega att arbeta med att ta emot samtal och förfrågningar från befintliga kunder och partners, hitta lösningar på komplexa utmaningar och ansvara för att kundärenden blir lösta inom utsatt tid. Du kommer arbeta administrativt i form av registrering av säljorder, reklamationer och enklare masterdata, samt agera kontaktyta mot både kunder, leverantörer och interna funktioner. Vidare kommer du stötta säljare genom att ta fram information gällande produkter, ledtider, prisfrågor etc., och agerar kravställare mot leverantörer i dessa frågor. Du kommer även hantera frågor gällande enklare teknisk support gällande produktsortimentet. Allt detta utförs med kunden i fokus och en ambition att bygga och stärka långsiktiga relationer till våra kunder och samarbetspartners.

Tjänsten som Customer Support är ett konsultuppdrag med start omgående med placering i Sickla. Initialt är uppdraget på 1,5 år men för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kund.

Om dig
Vi söker dig som tidigare jobbat med kundtjänst och har ett intresse för teknik. Du är administrativt lagd och tar gärna på dig mer komplexa problem för att lösa dessa. Din drivkraft är att ge en högkvalitativ service till kunder och du är en flexibel lagspelare. Du behöver vara lyhörd, serviceinriktad, kommunikativ och organiserad då du kommer ha flertalet öppna ärenden åt gången och driver på dessa för att komma till lösningar. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har en god vana av att jobba i affärssystem, gärna olika SAP-system. Har du tidigare arbetat med försäljning är detta meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Moa Lardner via Adecco 010 – 173 73 00 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Customer Support , Customer Service , Kundtjänst , Kundservice , Industri , Produktion , Adecco

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.