Application Owner E-commerce

Om företaget:

Saint-Gobain är en av världens äldsta industrikoncerner grundad under glastillverkningens era där slottet i Versailles var en av de första kunderna. Koncernen har ca 200 000 anställda och verksamhet i ett 70-tal länder. Saint-Gobain är börsnoterade i Paris och omsätter drygt 400  miljarder kronor. Inom Saint-Gobain verkar Saint-Gobain Distribution Sweden som består av bolagen Bevego, Dahl, Kakelspecialisten, Konradssons Kakel, Optimera samt VVS Centrum. Respektive bolag verkar som specialister inom sitt respektive verksamhetsområde.

Bolagen verkar som distributörer och återförsäljare inom Byggmaterial, VVS, Mark & VA, Plåt & Fläkt och Kakel mfl områden.

SGDS karaktäriseras av ett starkt fokus på tillväxt och driv att utveckla affären framåt. Därav är utveckling av de digitala affärerna är central i SGDS strategi. SGDS har investerat mycket i digitaliseringen med gott resultat och kommer att fortsätta med en intensiv investering framöver. SGDS ambition är att alltid erbjuda den bästa köpupplevelsen oavsett kanal. 

Dina arbetsuppgifter:

I din roll som Application Owner/produktägare E-commerce SGDS kommer du vara anställd hos Dahl, men arbeta för samtliga bolag inom SGDS. Du kommer att arbeta tillsammans med E-handelsansvarig SGDS, utvecklingsteamet, e-handelsrepresentanter och har ansvar för att realisera mål för den gemensamma applikationen och produktbacklogg. Du hjälper utvecklingsteamet att göra rätt saker och har kommunikation med alla stakeholders/team-representanter. Din första utmaning kommer att vara att vara med att utveckla och rulla ut vår nya plattform under 2020-2021.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för produktbacklogg, prioritering i enlighet med affärsvärde och vad utvecklingsteamet ska jobba med härnäst
  • Säkerställa att produktbacklogg är transparant och tydlig till alla
  • Kommunicera produktbacklogg till  de olika intressegrupperna
  • Agera utifrån kundfokus och vad som är bäst för SGDS
  • Utveckla goda relationer med stakeholders i de olika bolagen
  • Följa utveckling och uppfyllande av KPI:er 

Din profil:

Vi söker dig som har erfarenhet från en likvärdig roll inom B2B men meriterande med B2C erfarenhet också. Har gedigen kunskap och ett brinnande intresse för e-handel. För att ha bra förutsättningar att ta  dig an tjänsten tror vi att du har någon form av akademisk utbildning och är en van projektledare som har och haft breda kontaktytor i en stor organisation. Du har erfarenhet av att arbeta agilt och motiveras av att få bygga upp en av Sveriges största plattformar för e-handel. Som person är du positiv och självgående med en entreprenör anda. En person som är intresserad av teknik i samspel med affär. Som tycker om anta komplexa utmaningar med nyfikenhet och framåtanda och motiveras av att se hur initiativ inom specifika områden också bidrar till större mål

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Johan Ljungberg på telefonnummer +46 (0) 70 417 69 44. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om oss:

I denna rekryteringsprocess samarbetar Dahl med Sharper. Sharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.

Följ oss gärna på LinkedIn Sharper Sweden 


Fakta om företaget