Redovisningsassistent till bolag i centrala Stockholm

  • Varierande tjänst hos nordiskt bolag i centrala Stockholm
  • Tänkt överrekrytering efter avslutad konsultperiod

Om vår klient

Kund är en internationell organisation och verksamma över hela Sverige. En väletablerad organisation med tankarna på framtiden, som ständigt arbetar mot att effektivisera sina processer och rutiner. Vilket endast funkar om medarbetarna har samma tänk!

Arbetsbeskrivning

I denna roll förekommer arbetsuppgifter så som:

  • Matchning av leverantörsfakturor mot registrerade inköpsorder
  • Utredning av fakturadifferenser
  • Attestera fakturor
  • Fakturering och kontoavstämningar
  • Uppföljning av ej fakturerade, levererade inköpsorderrader
  • Kommunikation med leverantörer
  • Stötta upp i löpande bokföring
  • Delta i förbättringsarbete
  • I övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.

Vem söer vi?

Vi ser gärna att kandidaten för denna roll har:

  • Akademisk bakgrund inom relevant område
  • Tidigare erfarenhet från en ekonomiavdelning
  • Tidigare erfarenhet av större affärssystem är meriterande
  • Talar och skriver flytande svenska och engelska, då båda förekommer i tjänst
Störst vikt kommer dock läggas på dina personliga egenskaper. Kan du påvisa stark kommunikativ förmåga, noggrann och analytiska egenskaper, samt peka mot exempel där du hittat kreativa/nya lösningar på problem uppmanas du att söka!

Övrigt

Inled en karriär hos en välkänd och stabil nordisk koncern. Du kommer dra nytta av dina tidigare kunskaper inom ekonomi/redovisning samtidigt som du ges utrymme att vara kreativ och hitta nya lösningar på problem. Då behovet hos kund är brådskande inleds detta som ett konsultuppdrag på 6 månader. Kund ser dock långsiktigt på rollen och intentionen är att anställa konsult efter avslutat uppdrag.

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.