Marketing Automation Specialist till Svensk Byggtjänst

Nu söker vi en digital stjärna som är helt enkelt grym på att kalibrera, optimera och genomföra säljdrivande aktiviteter/kampanjer och kundresor, och som även kan hantera leadsgenerering, konvertering och att bygga relationer. Känner du dig träffad? Då tycker jag att du borde läsa vidare.

Rollen

Till Svensk Byggtjänst toppfräscha huvudkontor centralt beläget i Odenplan söker vi för rekrytering en riktigt grym Marketing Automation Specialist. Svensk Byggtjänst erbjuder dig en stimulerande tjänst i en spännande, kunskapsintensiv och kreativ miljö. Du kommer att ha en mycket central och viktig roll i organisationen med många kontaktytor. Förutom ditt operativa arbete kommer du tillsammans med säljchefen och andra kollegor i sälj- och marknadsteamet även ta ansvar för den långsiktiga planeringen kring säljdrivna marknadsaktiviteter. Självklart är även samarbetet med kommunikationsteamet viktigt för att du ska lyckas i arbetet. Tycker du att rollen låter både kul, spännande och utmanande? Bra! Den som lyckas knipa platsen kommer få en fantastisk möjlighet på ett uppskattat företag i framkant!

Några av dina spännande arbetsuppgifter

  • Planera och genomföra säljdrivande och triggerbaserade aktiviteter med fokus på att öka den digitala försäljningen 
  • Identifiera målgrupper samt tänka ut och kreera digitala aktiviteter/kampanjer som engagerar, motiverar och konverterar
  • SEO och SEM
  • Konverteringsoptimering genom till exempel a/b- och multivariabla tester
  • Ansvara att planer efterlevs och möter uppsatta mål
  • Arbeta med att optimera sajten www.byggtjänst.se ur ett konverteringsperspektiv

Din bakgrund 

För att passa och lyckas i rollen tror vi att du har följande profil:

  • Några års erfarenhet från ett likande arbete, framförallt från Marketing automation och e-handel
  • Utbildning inom försäljning/marknadsföring 
  • Tidigare erfarenhet av något Marketing automation verktyg
  • Goda kunskaper i Google Analytics och Google Ads
  • Bonus om du även kan sätta upp mätning i Google Tag Manager (GTM)
  • Svenska och engelska flytande i både tal och skrift

Vem du är

Som person gillar du att arbeta operativt och hands-on och du får gärna vara van vid att själv producera innehåll till säljdrivande aktiviteter/kampanjer. Du är bra på att se helheten har tidigare erfarenhet av att mappa kundresan från start till mål och vet vilka insatser som ska prioriteras i olika skeden. Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av att driva e-handel och du har förmågan att prioritera affärsmässiga aktiviteter samt att följa upp vilken ROI olika aktiviteter ger. 
För att passa och trivas i rollen tror vi att du är initiativrik, har stort eget driv, sätter höga mål för dig själv och kan arbeta med och driva många olika projekt samtidigt utan att tappa den långsiktiga riktningen. Du gillar att testa idéer och har förmågan att driva och genomföra aktiviteter. Du är även en lagspelare och gillar att arbeta i team med andra kollegor och med samarbetspartners.

Svensk Byggtjänst

Svensk Byggtjänst ägs av landets ledande branschorganisationer inom samhällsbyggnad och har sedan 1934 samlat in, strukturerat och sålt den kunskap som krävs för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar. Svensk Byggtjänst utvecklar kontinuerligt verktyg och mötesplatser som syftar till att skapa effektivitet och lönsamhet runtom i Byggsverige. Vi omsätter drygt 200 MSEK och är ca 95 anställda.

Arbetstid/Varaktighet

Direktrekrytering/Tillsvidare
Heltid, flextid
Startdatum: Snarast men med hänsyn till uppsägningstid

Intresse för jobbet? Vänta inte på bättre tider utan sök redan idag!

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffor blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.