Ekonomiassistent på 50% till Svenska Muller AB

Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos Svenska Muller kommer du att arbeta i en prestigelös och varierande roll där du kommer att stötta ekonomifunktionen i bolaget med ekonomirelaterad administration. Du kommer att arbeta med fakturahantering, momshantering, säkerställa att inkommande leverantörsfakturor registreras och arkiveras, arbeta med posthantering, arkivering, utskick i systemadministration, skapa orders i Visma som kommer in från våra kunder. Utöver detta kommer du även att trycka etiketter för märkning av utgående varor till kund samt inventering. Anställningen är ett konsultuppdrag på 50% med start omgående. Dina arbetstider är enligt önskemål 3 dagar per vecka, helgfria vardagar. Din placeringsort är Malmö.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Fakturahantering
- Orderläggning i Visma
- Posthantering
- Arkivering

Om dig
Vi söker dig som trivs med administrativt arbete, har en god samarbetsförmåga, kommunikativ förmåga och ser möjligheter i förändringar. Som ekonomiassistent är du noggrann, strukturerad och har hög stresstålighet. Vidare ser vi att du som person är prestigelös, ansvarfull, anpassningsbar och har ett genuint intresse för ekonomi. Du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. 

Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
- Svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Liridona Brahimi 0736 84 72 82 eller mail: [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Administratör, Redovisningsekonom, Ekonomi, Malmö, Svenska Muller AB, Adecco 

Under perioden 23 december-6 januari befinner jag mig på julledighet och kommer inte att kunna besvara frågor. Jag är åter i tjänst 7 januari 2020.

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.