Ekonomiassistent leverantörsreskontra

  • Hyrköp
  • Spännande bolag i en expansiv fas

Om vår klient

Just nu söker Michael Page en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för en av våra kunder. Vår kund är verksamma inom logistikbranschen och har sitt nordiska huvudkontor i Solna, med goda förbindelser till lokaltrafiken. I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra en ekonomiavdelning bestående av 15 glada och trevliga medarbetare och rapportera direkt till ekonomichefen. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd hos Michael Page och arbetar ute hos vår kund. För rätt person finns chans till förlängning alternativt rekrytering direkt hos kund vid avslutat uppdrag. Uppdraget förväntas starta omgående, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för företagets leverantörsreskontra. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av:

  • Scanning av fakturor
  • Löpande bokföring
  • Attestering
  • Betalningar
  • Uppläggning av nya leverantörer
  • Påminnelser och inkassohantering
  • Avstämningar

Vem söer vi?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och förstår därför hur en leverantörsreskontra fungerar. Du är flexibel och prestigelös och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Som person är du även ansvarsfull och mån om att möta deadlines. Vi tror dessutom att du är en lagspelare som gärna samarbetar med övriga i teamet. Du som söker rollen bör uppfylla följande:

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 3 års erfarenhet)
  • Har tidigare arbetat i något av de större affärssystemen (meriterande med SAP)
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Övrigt

På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.