Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till AFRY

Är du en serviceinriktad och noggrann person som trivs med varierande arbetsuppgifter? Har du dessutom erfarenhet av ekonomi och administrativt arbete? Här erbjuds du en varierande och omväxlande tjänst inom ekonomi där du arbetar tillsammans med ett sammansvetsat ekonomiteam.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att AFRY har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och AFRY en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

AFRY är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. De skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Deras bas är i Europa och deras affärer och kunder finns över hela världen. Idag har AFRY ca 16 000 medarbetare och kontor i mer än 50 länder världen över, allt från Brasilien till Vietnam. AFRY består av fem divisioner; Infrastructure, Industrial & Digital Solutions, Process Industries, Energy och Management Consulting.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga fokus på att hantera företagets leverantörsreskontra. Du arbetar i ett team om sex personer i en miljö med stora transaktionsflöden. Rollen innebär bland annat mottagning och bokning av leverantörsfakturor, administrering av kundinbetalningar, utläggshantering, hantera påminnelser samt inkasso- och kronofogdeärenden. Vidare är du involverad i månadsbokslut samt årsbokslut och i rollen förekommer även hantering av serviceärenden både via telefon och e-post. Rollen är bred och varierande och du hanterar många olika ärenden. Du förväntas därmed ta stort ansvar för arbetsuppgifterna och samarbetet.

Du arbetar på avdelningen Shared Service Center och ansvarar för de sex svenska bolagen inom AFRY koncernen. Totalt arbetar tolv personer på avdelningen. Systemen du arbetar i är Visma Controll och Visma PX.

Formella krav

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt relevant arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen har du ett metodiskt och noggrant arbetssätt samtidigt som du är öppen för förändringar. Du är serviceinriktad, har lätt för att kommunicera med andra och är mån om att alltid sätta kunden i fokus. För att trivas i rollen har du sinne för siffror och logiskt tänkande. Vidare har du lätt för att samarbeta med andra då stor del av arbetet sker tillsammans med teamet samtidigt som du gärna stöttar och hjälper dina kollegor.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomi, ekonomiassistent, leverantörsreskontra, levreskontra, levres, administration, leverantörsfakturor, kontering, heltid, omgående, faktura, Stockholm,

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Så skriver du ett säljande cv för sommarjobbet

Så skriver du ett säljande cv för sommarjobbet

Sandra Kiesbye är supervisor på McDonalds i Västerås och har lång erfarenhet av att rekrytera sommarjobbare. Här är hennes bästa tips.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...