Receptionist till företag i Solna/Sundbyberg med start juni 2020

Om tjänsten
Som receptionist erbjuder vi dig en möjlighet till ett socialt, självständigt och utvecklande arbete. Du är anställd som servicekonsult på Middlepoint och arbetar hos vår kund ute i Solna/Sundbyberg. Du är själv ansvarig för receptionen vilket innebär att du har övergripande ansvar för såväl leverans och utveckling av servicen, administration, ordning och reda på bolaget. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: 

  • Ta emot besökare samt ta hand om telefonväxel och mail
  • Diverse administrativa uppgifter så som resebokningar etc
  • Beställningar och inköp av material
  • Kontakt med externa leverantörer
  • Bokningar av konferensrum
  • Post och bud

Vem är du?
Du är en riktig servicestjärna och brinner för mötet med andra människor och kommer vara en viktig del av en förstklassig serviceupplevelse. För att passa i rollen tror vi att du är en person som är välkomnande och strukturerad, gillar jobba självständigt och trivs med att ta mycket ansvar och egna initiativ. Du är problemlösande, positiv samt har skinn på näsan.

Tidigare erfarenheter

  • Du har tidigare receptionserfarenhet från ett kontor            
  • Du talar flytande svenska och engelska
  • Du har erfarenhet av Office-paketet
  • Du har vana att sätta dig in i nya system

Kort om oss
Middlepoint är ett personligt serviceföretag och vi brinner för det första intrycket. Nu söker vi likasinnade som med serviceanda och flexibilitet är redo att ta nästa steg i karriären. Vi bygger tillsammans vårt Middlepoint genom arbetsglädje och ett fantastiskt engagemang. Vi garanterar utmaning, utveckling och delaktighet. Middlepoint är ett av Sveriges snabbast växande företag och nominerades till Dagens Industris Gasellpris 2014-2019

Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med start i juni 2020. Dina arbetstider är måndag till fredag ca kl 08-17. Som anställd på Middlepoint erbjuder vi förmåner som b.la. friskvårdsbidrag, roliga friskvårdsaktiviteter, löpande utbildning, teamaktiviteter, kul företagsfester och stans bästa kollegor!

Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in din ansökan till oss med fullständigt CV samt personligt brev så berättar vi mer.

Vännerna på Middlepoint

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Så skriver du ett säljande cv för sommarjobbet

Så skriver du ett säljande cv för sommarjobbet

Sandra Kiesbye är supervisor på McDonalds i Västerås och har lång erfarenhet av att rekrytera sommarjobbare. Här är hennes bästa tips.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...