account manager med tekniskt intresse till Burkert Sweden AB

arbetsbeskrivning.

Vill du arbeta med försäljning på ett internationellt och expansivt företag med en ledande ställning inom teknologi och kvalitet? Trivs du i ett företag där företagskulturen präglas av förtroende, ansvar och öppenhet och där du får ett stort eget ansvar och möjlighet att utforma och påverka din roll? Då kan rollen som Account manager på Burkert Sweden AB vara något för dig! Vi söker dig med ett stort tekniskt intresse som brinner för försäljning och som älskar att vara ute hos kunderna för att ta fram den bästa lösningen för just deras behov. 

ansvarsområde.

I rollen som Account manager ansvarar du för försäljningen och bearbetningen av marknaden i södra Sverige, från Oskarshamn i öst till Falkenberg i väst och regionen söder om dessa orter. Bürkert erbjuder en bred produktportfölj vilket gör ditt arbete väldigt varierat och spännande. Här har du ansvar för hela säljprocessen, från att boka kundbesök till att ge service och presentera den bästa lösningen för varje unik kund. Du kommer att bearbeta såväl befintliga som nya kunder varför det är viktigt att du tycker om och är duktig på att skapa relationer. För att nå framgång behöver du ha en hög aktivitet och eget driv.

Du rapporterar löpande dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljträffar med övriga teamet och följer upp säljarbetet med försäljningschefen. Som stöd gällande tekniska frågor och lösningar har du tekniska innesäljare, applikationsexperter och en specialiserad teknikgrupp placerade på våra kontor i Stockholm och Malmö. Du har även en stor internationell grupp av produkt- och applikationsexperter till ditt stöd. 
 
Du kommer att arbeta i en internationell miljö, där du har ett tätt samarbete med kollegor inom företaget där ni tillsammans skapar de bästa förutsättningarna och servicen till kunderna. I rollen ingår administrativt arbete kopplat till försäljningscykeln men här får du även stöd och avlastning ifrån innesäljarna. 

Eftersom du har ansvar för hela södra regionen kan det förekomma övernattningar. Tjänsten utgår från hemmet, men beroende på bostadsort, som med fördel är i Malmöregionen alternativt i västra Skåne, kan även Bürkerts huvudkontor i Malmö vara din utgångspunkt. 

arbetstider.

Heltid, tillsvidareanställning

kvalifikationer.

Vi söker dig med en eftergymnasial teknisk utbildning alternativt med goda tekniska kunskaper införskaffade genom arbetslivserfarenhet och som brinner för försäljning och kundkontakt. För att vara framgångsrik i rollen är det är av stor vikt att du har en god teknisk förståelse och ett stort tekniskt intresse samt att du har några års erfarenhet av att arbeta med långa säljcyklar i en B2B verksamhet. Du har förmågan att sätta dig in i och förstå kundens behov och triggas av att hitta lösningar tillsammans med Bürkerts kunder. Rollen ställer höga krav på din sociala kompetens och din förmåga att skapa goda relationer med kunderna samt att bygga upp ditt nätverk både internt och externt. Du talar och skriver flytande svenska och dina kunskaper i engelska är goda. Då rollen kräver att du är ute och besöker kunderna är det ett krav att du har körkort (B). Eftersom det även ingår administrativa arbetsuppgifter i rollen är goda kunskaper i MS Office ett krav. 

Tidigare utbildning eller kunskap om flödesreglering och -mätning av vätskor eller gaser är meriterande liksom erfarenhet av försäljning av kundanpassade lösningar. 

Vidare ser vi att egenskaper såsom kreativ, självgående, tekniskt kunnig samt ett starkt driv och en tävlingsinstinkt är viktiga. Du är nyfiken, strukturerad, har mycket energi samt brinner för försäljning och kundkontakt. Det är viktigt att du är envis och inte ger upp och att du förstår vikten av att vara ute hos kunden, dels för att förstå kundens behov men också för att skapa långsiktiga relationer som leder till affärer. Vissa affärer går snabbt medan införsäljningsprocessen hos vissa kunder kan ta upp till 12 månader varför det är viktigt att du har ett stort tålamod och en vilja att nå dina mål. Eftersom rollen kräver att du arbetar nära dina kollegor för att nå dina och företagets mål, letar vi efter en lagspelare som uppskattar att samarbeta med personer med olika personligheter och ansvarsområden. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdag är 2020-06-11, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt via www.randstad.se. 

För information: I den här rekryteringen samarbetar Bürkert med Randstad Engineering. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Emelie Lanner på [email protected] 

Uppdragsgivare: Burkert Sweden AB

Ort: Malmö kommun

Sista ansökningsdag: 2020-06-11

Kontaktperson: Emelie Lanner

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.