Marknadskoordinator med markandschefdrömmar till Bokadirekt

Såg du det senaste inlägget från Bokadirekt på Instagram? Skulle denna mening kunna bli ditt nästa ledord i vardagen? Om ja, då borde du söka tjänsten som Marknadskoordinator hos Bokadirekt! Det här är en tjänst för dig som vill lite mer och vill satsa på att bli bokadirekts Marknadschef inom något år. I denna tjänst får dy ett övergripande ansvar för all digital marknadsföring, events och ett närvarande öga i skönhetsbranschen kan detta vara ditt nästa karriärsteg.

INFORMATION OM UPPDRAGET

Bokadirekt är Nordens största boknings- och marknadsföringstjänst inom skönhet och hälsa, och de söker nu efter sitt nästa tillskott och letar efter dig som är en fena på digital marknadsföring. De har kontor i Luleå samt i centrala Stockholm med 45 medarbetare i bolaget. Trots att det är ett etablerat företag är känslan på lite som en start-up. Här hittar du drivna och ambitiösa personer som arbetar tillsammans för att företaget ska nå sina uppsatta mål för nästkommande år. Du arbetar med frihet under ansvar och vill man testa nya idéer är det välkomnat.
Ditt team består av VD:n samt två andra medarbetare vilka arbetar med PR och den interna kommunikationen. Ni tillsammans kommer arbeta för att marknadsföringen, internt och externt når dess fulla potential.

Du erbjuds


* En nytänkande och modern arbetsplats med korta beslutsvägar
* Flexibelt arbete samt en arbetsplats som präglas av god stämning och framåtanda

ARBETSUPPGIFTER

Som marknadskoordinator på Bokadirekt kommer du att ha ett övergripande ansvar för den digitala marknadsföringen där du arbetar både strategiskt och operativt. Du känner dig trygg i en bred roll som innehåller allt från e-mailmarknadsföring, copy, event planering till den största delar som marknadsföring i företagets digitala kanaler. Planen är att du till en början kommer ansvara för både det operativa samt det strategiska men eftersom vi är måna om din utveckling kommer rollen inom sinom tid gå mot det mer strategiska då ambitionen är att du ska vilja ta dig an en markandschefroll inom något år.

Dina ansvarsområden innefattar bland annat:
* Ansvar för all digital kommunikation, främst via Facebook, Instagram, Snapchat och Linkedin
* Kreativt arbete med att stärka Bokadirekts varumärke både bland kunder och konsumenter
* Enklare analys av utförda marknadsaktiviteter
* Ansvara tillsammans med VD för att rätt marknadsaktiviteter utförs

Rollen som marknadskoordinator innebär således att du både kommer bidra med strategiskt marknadsföringsarbete, men också att du själv kommer att verkställa dessa idéer. Därmed behöver du vara en person som brinner för det kreativa arbetet, samtidigt som du är en doer med ett genuint intresse för skönhetsbranschen samt låter dess trender influera ditt arbetssätt.

VI SÖKER DIG SOM


* Har en avslutad högskole- eller YH-examen inom relevant område, gärna inom digital marknadsföring eller liknande
* Har minst 2 års erfarenhet av liknande arbete där du arbetat med digital marknadsföring
* Har ett stort intresse för skönhetsbranschen och drivs av att undersöka marknaden och dess trender


Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av Google Analytics.

Som person är du:


* Utåtriktad
* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Orädd


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sveavägen, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Bokadirekts önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15042365

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.