Helpdesktekniker till myndighet i Stockholm

arbetsbeskrivning.

Nu söker vi två konsulter som ska arbeta som Helpdesktekniker inom 1stline på en VUI på avdelning. Uppdraget är på heltid 100% på plats i kundens lokaler i Solna.  Dessa två konsulter kommer att ansvara för att ge support till kundens externa målgrupper som ett komplement till Servicedesk som supporterar kundens interna målgrupper. Servicedesk består idag av 8 st medarbetare som hjälper ca 800 medarbetare och ska alltså kompletteras med en ny funktion som ska supportera externa målgrupper med specifika IT-tekniska problem.
De externa målgrupperna är samtliga som använder kundens externt
exponerade IT-system.
Servicedesk använder sedvanliga verktyg i det dagliga arbetet såsom Active Directory för kontohantering och Nilex Service Platform för ärendehantering. Arbetet kräver en förståelse för processer och att följa dem och en förmåga att arbeta konstruktivt för att lösa användares problem.


ansvarsområde.

Helpdeskteknikerna ska ge support och felavhjälpning till externa målgrupper. Kontakt kommer primärt att ske via mail inkomna i ett ärendehanteringssystem, men kan även vara via telefon för brådskande
ärenden. Självständigt arbete med att felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa.

arbetstider.

Heltid och arbetstiden är 8.00-16.30 vardagar.

kvalifikationer.

Krav:

  • Svenska som modersmål alternativt flytande svenska på professionell nivå, både tal och skrift.
  • Självgående och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt.
  • Arbetar strukturerat och är noggrann.
  • Minst 6 månader erfarenhet av att ha arbetat med att supportera externa målgrupper (ej privatpersoner).
  • Förståelse och kunskap kring hur olika enheter (smartphones, surfplattor, datorer etc) påverkar upplevelsen av en tjänst och kunskap att supportera olika enheter.
  •  gymnasium eller likvärdig utbildning.
  •  minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin.
  • goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
  • grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
  • kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).

Merit:

  • Genomförd och godkänd ITIL Foundation kurs (v3 eller v4)
  • Minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med Active Directory
  • Förmåga att arbeta självständigt för att lösa användarens problem

ansökan.

Intervjuer sker 2020-08-18--2020-08-21 och uppdragsstart är 2020-09-07
så välkommen med din ansökan snarast!

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Solna kommun

Sista ansökningsdag: 2020-07-31

Kontaktperson: Jasmine Jansson

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.