Ledigt jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Ekonomiassistent till uppdrag i Farsta med start omgående

Arbetsbeskrivning:

För kunds räkning söker vi nu en engagerad och erfaren ekonomiassistent på heltid som ska axla helhetsansvar för kund- och leverantörsreskontror samt administrativa arbetsuppgifter. Du kommer vara placerad på kunders kontor i Farsta och ingå i teamet för ekonomi och administration på två personer och rapporterar till ekonomichefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:

  • Daglig löpande arbete
  • Hantering kund- & leverantörsreskontran
  • Sköta in- och utbetalningar
  • Viss månadsavstämning i samband med månadsbokslut
  • Hantering av post
  • Ansvarig för kontorsmaterial (beställa in etc)
  • Stämma av kvitton mot anställdas reseräkningar i samband med lön

Vem är du?

Vi söker dig som har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom, har minst ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning inklusive leverantörsreskontra och kundreskontrahantering. Vidare är du noggrann och strukturerad och van att arbeta självständigt.. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Monitor.

Övrigt

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och omfattar heltid. Uppdraget löper fram till sista februari 2021 och det finns stor chans till förlängning ett par månader eller en tillsvidare anställning. Du kommer vara placerad i nyrenoverade och stora lokaler (möjlighet till eget rum finns vid behov) på kundens kontor i Farsta.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande! Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall på [email protected]

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

 

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.