Kundtjänst / kundservice

Dina arbetsuppgifter

Till ett globalt bolag med placering i Kista söker vi nu två kundservicemedarbetare för konsultuppdrag på 6 månader. Du kommer ingå i avdelningen Bank and Card Services som tillhandahåller bank- och kortrelaterade tjänster för kunder inom Norden. Vi söker dig som är intresserad av service och kundkommunikation. Du kommer att få arbeta i ett team med fokus på kundens positiva upplevelse.

Arbetsuppgifterna består av att ta emot inkommande samtal och mail från kortkunder, svara på frågor som rör kredit- och betalkort, ta hand om kortspärrar, hantera kontofrågor och liknande. Du kommer även att arbeta med övriga uppgifter såsom granskning och upplägg av nya ansökningar, ändringar på befintliga konton samt bedrägeribevakning. I tjänsten ingår även att vara delaktig i att utveckla verksamheten tillsammans med resten av gruppen. Företaget jobbar gemensamt för att de ska nå sina kundåtaganden och mål.
 

Din profil

Vi ser att du har minst 6 månaders erfarenhet av kundtjänstarbete i telefon, det är extra meriterande ifall du i tillägg till detta arbetat inom bank/finanssektorn. Vidare har du sinne för siffror samt talar och skriva obehindrat på både svenska och engelska. Som person är du ansvarstagande, initiativrik och noggrann. Du sätter kunden i fokus och förstår vikten av hög kundnöjdhet. Du brinner för service och för att ge kunderna det lilla extra men även för att tillsammans med dina kollegor utveckla gruppens arbete. Tjänsterna är planerade att starta omgående och vi intervjuar löpande. Som en del av rekryteringsprocessen kommer att skrivtest på svenska att genomföras.
 

Om Studentwork

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. 

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.