Säljare till Randstad Finance i Stockholm

arbetsbeskrivning.

Randstad Finance i Stockholm växer och söker nu en Sales Consultant till vår market unit i Stockholm.

Är du en relationsbyggare och har ett utpräglat intresse för ekonomi?
Har du ett starkt inre driv och ett intresse av att ständigt utveckla och skapa affärer där alla är vinnare? Då har vi tjänsten för dig! Bli vår Sales Consultant inom Finance och hjälp individer och företag att växa och nå sin fulla potential!

Som säljare på Randstad Finance är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med försäljning från ax till limpa, från nykundsmötet till projektledning av leverans och avtal, samt skapa och bibehålla relationer med våra kunder. Detta innebär en spännande mix av nykundsbearbetning och att bygga vidare befintliga kundrelationer med fokus på tillväxt.

Det är i inspirerande och konsultativa möten med våra kunder som framgången ligger – vi söker därför dig som trivs med en högkvalitativ aktivitetsnivå och som ser värdet i att spendera större delen av din arbetstid med att vara ute och nätverka och möta våra kunder i deras vardag, där det händer!

Som Sales Consultant på Randstad Finance kommer du att ingå i en market unit med fem andra kollegor plus en Business unit manager. Teamet arbetar nära varandra och ett gott samarbete mellan Consultant Managers och Sales Consultants är av stor vikt för att kunna erbjuda bästa möjliga upplevelse för våra kunder, konsulter och kandidater. Fokus är medelstora- till stora företag med konsultbehov inom ekonomi.  Dina framtida kunder är chefer inom ekonomifunktioner. Som Sales Consultant kommer du att vara Randstad Finance ansikte utåt med ett huvudsyfte att växa vår marknad ytterligare.

https://youtu.be/cbh1mWqc3FY  

ansvarsområde.

I rollen som säljare kommer du att ansvara för att:

  • Genom en nära dialog bygga vidare och driva tillväxt för befintliga kunder.
  • Bearbeta marknaden genom att bygga nätverk och boka möten med kunder och prospects.
  • Självständigt hitta och skapa konsultaffärer av specialister och ledare inom ekonomi, t.ex. redovisningsekonom, lönespecialist, controller, CFO etc. 
  • Identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem.
  • Ha ett nära samarbete med framförallt konsultchefer men också rekryteringskonsulter och andra affärsområden i verksamheten.

arbetstider.

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från Randstads kontor i Solna.

kvalifikationer.

Din bakgrund:

  • Du har tidigare erfarenhet av att framgångsrikt jobba med försäljning inom B2B och/eller rekrytering och konsultverksamhet för ledare och specialister där försäljning ingått. Det är starkt meriterande om det dessutom är inom ekonomi eller om du har erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning.
  • Du har eftergymnasial utbildning – vi ser gärna att du själv har ekonomiutbildning i botten.
  • Du har ett genuint och starkt intresse för försäljning samt förmåga att skapa affärer och bygga olika typer av relationer, och förstår de framgångsfaktorer som gör dem långvariga. 
  • Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter människor med olika bakgrund. 
  • Du är van vid att sammanställa och hålla presentationer för olika målgrupper. 
  • Du är van vid att arbeta i olika affärs- och CRM-system. 

För att trivas i rollen ser vi att du är målinriktad, socialt kompetent och handlingskraftig - du har ett utpräglat affärssinne och ett starkt engagemang och drivkraft i det du företar dig. Du har ett stort lokalt nätverk och är en flitig nätverksbyggare. Vi ser att du ledigt kan röra dig på olika nivåer i verksamheter och är skicklig på att anpassa budskap utifrån mottagare. Du är innovativ och flexibel, med god förmåga att hitta nya vägar där andra människor ser hinder. Vi tror också att du har en positiv grundsyn och nära till skratt, samt brinner för att lyckas i ditt arbete. Du är strukturerad, kan administrera och kan planera din tid på ett effektivt sätt.

ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 2021-01-18. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Rekryteringskonuslt Malin Magnusson via: [email protected], eller varför inte connecta med oss på Linkedin?

Vi ser fram emot din ansökan!

Uppdragsgivare: Randstad Finance

Ort: Solna kommun

Sista ansökningsdag: 2021-01-18

Kontaktperson: Malin Magnusson

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...