process manager till randstad inhouse services

arbetsbeskrivning.

Vill du vara med och förbättra HR-processer genom att analysera och vara rådgivande både internt och till våra kunder? Trivs du allra bäst när du får nörda ned dig i analyser och får lösa de utmaningar som ständigt dyker upp med ett fokus på process- och förändringsarbete? Gillar du också att utveckla och förbättra våra och våra kunders arbetssätt? Då kommer du att trivas hos oss som process manager.

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång!  Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och sköna kollegor i en varm miljö. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Utöver detta kommer du till en arbetsplats med kollektivavtal och en rad attraktiva förmåner och en stor och spännande intern arbetsmarknad. 

ansvarsområde.

Som Process Manager är du en nyckelperson inom vårt affärsområde som vi kallar inhouse där vi jobbar riktigt nära kunden för att ge den absolut bästa servicen och för att förstå kundens behov och utvecklingspotential. Ditt primära ansvarsområde är att löpande ta fram, utveckla och analysera de HR-processer som implementeras av våra kundteam. 
I din roll agerar du som rådgivare och projektledare till både vår interna personal och till våra kunder i bemanningsrelaterade frågor.

 

Stort fokus ligger på att arbeta med ständiga förbättringar - från idé till uppföljning och utvärdering av utfallet. Utöver förbättringsarbete ingår även arbete med att beräkna & analysera bemanningsbehov på respektive kundsamarbete. Du är med andra ord väldigt viktig för oss och ett ovärderligt stöd för vår personal, kunder och kandidater


I rollen som Process Manager jobbar du med ett antal stora kunder och kundteam i vår södra region (Skåne med angränsande landskap). Vi arbetar med långsiktiga samarbeten där stor vikt läggs vid att skapa och bibehålla starka relationer. Det är därför en förutsättning att du är en duktig relationsbyggare som skapar förtroende genom att kombinera ditt stora kunnande inom HR & bemanning med ett kundbemötande utöver det vanliga och blir en social och drivande medarbetare i våra härliga team.


Du kommer ingå i en nationell grupp av Process Managers som rapporterar till Head of Process Management. Tillsammans översätter vi vår långsiktiga strategi till konkreta handlingsplaner.

I ditt dagliga arbete utgår du från det kontor i regionen som ligger närmast din bostadsort men spenderar mycket av din tid hos våra kunder där också våra respektive kundteam har sin arbetsplats. Vi söker dig som har en djup kunskap inom bemanning, förbättringsarbeten och har en stark vilja och ambition att leverera bemanningstjänster i världsklass. 

arbetstider.

Heltid och tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.

kvalifikationer.

Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och är van att driva både små och stora förbättringsprojekt. Det är bra om du tidigare har drivit projekt inom områdena HR, industri eller logistik. Det är en förutsättning  att du har goda system/IT-kunskaper eftersom du kommer att arbeta med att skapa och förbättra processer med tydliga kopplingar till olika systemverktyg. Du behöver också vara en fena på administration och du gillar ordning och reda.
 
Med andra ord vill vi att

• Du är affärsmässig och har ett starkt kundfokus

• Du är självständig

• Du är analytisk, kreativ och lösningsorienterad 

• Du arbetar proaktivt och strukturerat och förstår vikten av att ha ett helhetsperspektiv

• Du har en god kommunikationsförmåga, såväl i tal som i skrift i både svenska och engelska, då vi möter kunder och medarbetare på båda språken.

• Du är duktig på att bygga relationer & förtroende
• Då resor är frekvent förekommande är körkort en förutsättning


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Krav för tjänsten är att du har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet inom HR, logistik eller industri

ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-01-31. Då urval och intervjuer kan komma att ske löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Karl Backéus via mail: [email protected]

OBS! Ansökningar tas ej emot via mail utan skickas in via länken i denna annons. 
Vi ser fram emot din ansökan!

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Malmö kommun

Sista ansökningsdag: 2021-01-31

Kontaktperson: Karl Backéus

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...