Rekryterare till Randstad Finance i Malmö och Helsingborg

arbetsbeskrivning.

Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer, från början till slut? Har du dessutom ett stort intresse av eller en bakgrund inom ekonomi? Då är rollen som rekryterare hos oss på Randstad Finance i Malmö/Helsingborg helt rätt för dig

Som rekryterare hos oss på Randstad Finance arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryterare är en 360-gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från nykundsbearbetning till leverans med allt vad det innebär.

ansvarsområde.

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad Finance i Syd är vi ett sammansvetsat team som idag består av konsultchefer, säljare samt affärsområdesansvarig och vi utgår från våra kontor i Malmö och Helsingborg. Som rekryterare hos oss jobbar man över hela denna geografiska marknad.

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Hos oss trivs man om man tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag. Våra värderingar: To Know, To Serve, To Trust och Simultanious promotions of all interests ligger till grund för- och leder oss framåt i vårt arbete såväl internt som externt. Randstad är en stor internationell aktör med lokal förankring och för oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

Om rollen
Rollen som rekryterare innebär ett ombytligt uppdrag där man både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Som rekryterare tillsätter man samtliga roller som kan finnas inom en ekonomiorganisation vilket innebär att man dagligen också möter och samarbetar med personer på olika funktioner och nivåer hos såväl kunder som kandidater.

Exempel på ansvarsområden: 

  • försäljning (egen säljbudget)
  • bearbetning av befintliga och nya kunder
  • framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester
  • att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater
  • att delta i- och stundtals driva interna projekt och arbetsgrupper som rör rekryteringsaffären

arbetstider.

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Placering i Malmö eller Helsingborg. 

kvalifikationer.

Om dig
Du är den sanna relationsbyggaren som ständigt söker finna den perfekta matchningen mellan människor, uppdrag och företag. Du trivs och kommer bäst till din rätt i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och där du förväntas ta ett totalansvar för hela processer, från början till slut. I tillägg till detta har du dessutom ett stort intresse av eller en bakgrund inom ekonomi.

Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning samt drivs- och finner energi av kundbearbetning och att sätta affärer.

Förväntningar på din erfarenhet och kompetens

  • Du har en akademisk examen, förmodligen inom ekonomi eller beteendevetenskap
  • Du har tidigare arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom ekonomi eller är själv ekonom med rekryteringserfarenhet.
  • Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att driva försäljning. 
  • Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation. 

ansökan.

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Placering i Malmö eller Helsingborg. 

Uppdragsgivare: Randstad Finance

Ort: Malmö kommun

Sista ansökningsdag: 2021-01-18

Kontaktperson: Malin Magnusson

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...