Customer Success till fintech-startup i tillväxtfas
Bakgrund till Pej
Pej är ett fintech-bolag från Malmö med internationella ambitioner om att digitalisera Food & Beverage-branschen. Vi jobbar idag med kunder som McDonalds, Gröna Lund, Sibylla, och Whitbread, och gör det möjligt för deras kunder att beställa och betala direkt med mobilen.
Vår vision är att skapa den smidigaste tänkbara köpupplevelsen genom sätta användarupplevelsen i fokus, minimera köer, onödiga väntetider och missförstånd i beställningsprocessen, samtidigt som vi garanterar den högsta tänkbara säkerheten.
Just nu består bolaget av 15 anställda, och vår resa som scale-up-bolag har precis börjat.
Customer Success
Just nu söker vi ännu en nyckelspelare för att nå ytterligare höjder med att lansera nya kunder, samt att vidareutveckla våra befintliga samarbeten. Du kommer att arbeta i det team vi kallar Customer Success. Tillsammans med dina kollegor, har ni en värdefull uppgift i att arbeta hands-on med att göra vår produkt ännu bättre, och samtidigt vara den drivande parten mot våra kunder där era insatser är direkt avgörande för hela upplevelsen.
Du och rollen
Du kommer att ha löpande kontakt med kundrepresentanter som alla har olika roller, intressen och senioritetsgrad. Det är därför viktigt att du är lyhörd och kan förstå kundernas behov oavsett om du kommunicerar med en IT-tekniker eller en person i högre beslutsfattande ställning. Det dagliga arbetet kommer till stor del bestå av att lansera Pej hos nya kunder, lära upp kunder så att de självständigt kan använda Pejs plattform, samt att hjälpa kunder när de stöter på problem. Du kommer helt enkelt att ha ett övergripande kundansvar, som bäst levereras med ett leende och en stor slev tekniskt kunnande.
I takt med att Pej växer blir det allt viktigare för oss att etablera effektiva och skalbara processer för exempelvis ärendehantering och informationsinsamling. Att designa, etablera och utvärdera sådana processer är en grundbult för Customer Success-teamet, och något vi kommer att jobba mycket det kommande året.
Då Pej befinner sig i stark tillväxt kan din roll komma att förändras över tid, och det finns stora möjligheter att utvecklas inom organisationen.
Vi tror att du…
- Tidigare arbetat med långsiktiga kundrelationer
- Har en god förmåga att arbeta med moderna tekniska plattformar
- Är van vid att tillgodogöra dig stora mängder information på ett strukturerat sätt
- Kan identifiera brister i befintliga processer och ta initiativ till att skapa nya
- Har en applicerbar universitetsutbildning
- Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska
Övriga erfarenheter som är meriterande:
- Erfarenhet av att ha arbetat på ett produktbolag inom IT
- Kunskap och praktisk erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av att jobba på ett tillväxtbolag eller själv varit entreprenör
- Kunskaper inom grafisk design och dess verktyg
- Kännedom om marknadsföring och kommunikation
- Erfarenhet av systemimplementationer
Vi tror att du som person är:
- Energisk och entusiasmerande
- Initiativrik och strukturerad
- Gillar att driva egna projekt
- Visionär som uppskattar förändring
Processen:
Vi börjar vår annonsering av den nya rollen i december. Eventuellt sker även någon intervju i december, men framför allt i januari. Eftersom det finns ett tydligt behov redan nu kan vi anställa omgående, och som senast anställning första mars.