Customer Success till fintech-startup i tillväxtfas

Bakgrund till Pej

Pej är ett fintech-bolag från Malmö med internationella ambitioner om att digitalisera Food & Beverage-branschen. Vi jobbar idag med kunder som McDonalds, Gröna Lund, Sibylla, och Whitbread, och gör det möjligt för deras kunder att beställa och betala direkt med mobilen.

Vår vision är att skapa den smidigaste tänkbara köpupplevelsen genom sätta användarupplevelsen i fokus, minimera köer, onödiga väntetider och missförstånd i beställningsprocessen, samtidigt som vi garanterar den högsta tänkbara säkerheten.

Just nu består bolaget av 15 anställda, och vår resa som scale-up-bolag har precis börjat.

Customer Success

Just nu söker vi ännu en nyckelspelare för att nå ytterligare höjder med att lansera nya kunder, samt att vidareutveckla våra befintliga samarbeten. Du kommer att arbeta i det team vi kallar Customer Success. Tillsammans med dina kollegor, har ni en värdefull uppgift i att arbeta hands-on med att göra vår produkt ännu bättre, och samtidigt vara den drivande parten mot våra kunder där era insatser är direkt avgörande för hela upplevelsen.

Du och rollen

Du kommer att ha löpande kontakt med kundrepresentanter som alla har olika roller, intressen och senioritetsgrad. Det är därför viktigt att du är lyhörd och kan förstå kundernas behov oavsett om du kommunicerar med en IT-tekniker eller en person i högre beslutsfattande ställning. Det dagliga arbetet kommer till stor del bestå av att lansera Pej hos nya kunder, lära upp kunder så att de självständigt kan använda Pejs plattform, samt att hjälpa kunder när de stöter på problem. Du kommer helt enkelt att ha ett övergripande kundansvar, som bäst levereras med ett leende och en stor slev tekniskt kunnande.

I takt med att Pej växer blir det allt viktigare för oss att etablera effektiva och skalbara processer för exempelvis ärendehantering och informationsinsamling. Att designa, etablera och utvärdera sådana processer är en grundbult för Customer Success-teamet, och något vi kommer att jobba mycket det kommande året.  

Då Pej befinner sig i stark tillväxt kan din roll komma att förändras över tid, och det finns stora möjligheter att utvecklas inom organisationen.

Vi tror att du…

  • Tidigare arbetat med långsiktiga kundrelationer
  • Har en god förmåga att arbeta med moderna tekniska plattformar
  • Är van vid att tillgodogöra dig stora mängder information på ett strukturerat sätt
  • Kan identifiera brister i befintliga processer och ta initiativ till att skapa nya
  • Har en applicerbar universitetsutbildning
  • Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska

Övriga erfarenheter som är meriterande:

  • Erfarenhet av att ha arbetat på ett produktbolag inom IT
  • Kunskap och praktisk erfarenhet av projektledning
  • Erfarenhet av att jobba på ett tillväxtbolag eller själv varit entreprenör
  • Kunskaper inom grafisk design och dess verktyg
  • Kännedom om marknadsföring och kommunikation
  • Erfarenhet av systemimplementationer

Vi tror att du som person är:

  • Energisk och entusiasmerande
  • Initiativrik och strukturerad
  • Gillar att driva egna projekt
  • Visionär som uppskattar förändring

Processen:
Vi börjar vår annonsering av den nya rollen i december. Eventuellt sker även någon intervju i december, men framför allt i januari. Eftersom det finns ett tydligt behov redan nu kan vi anställa omgående, och som senast anställning första mars.

 

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...