Högklassig service för män - M Room - manlig skönhetsvård, ett koncept som bara blir större och större!

>article<

M Room - More than a Barber - letar efter en masterfranchisetagare för den svenska marknaden Män kan gå för att få en professionell klippning och rakning i M Rooms attraktiva barbershops, utan tidsbokning.

Ett besök på en salong, måste bli en total upplevelse för den manliga kunden. Detta kundorienterade tillvägagångssätt återspeglas i en stylists erfarenhet och expertis, de kvalitativa produkterna som används, samt salongens utseende. Denna finska franchisekedja grundades 1998 av två internationellt kända frisörer Toni och Petri och är nu också baserad i Estland, Lettland, Sverige, Tyskland och USA. Vad är franchiseformeln Genom ett medlemskap kan män använda M-Rooms tjänster så ofta som de vill. Utan bokning kan de gå till klippning eller till rakning. M Room vill att sina kunder ska få en total upplevelse: frisörerna är speciellt utbildade för att klippa mäns hår. Under ett besök i en av butikerna erbjuds kunderna (gratis) drycker och kan till och med spela pool eller spela videospel. M Room har också utvecklat sin egen linje för herr- och hudvårdsprodukter, som även finns i salongerna och via webbutiken. Vi stöder aktivt franchisetagare Med sitt utmärkta koncept och kundinriktning ser M Room bra möjligheter på den svenska marknaden och söker  därför en driven Master franchisetagare. Med stöd av den finska moderorganisationen M Company stöds den svenska masterfranchisetagaren genom: •      (Fortsatt) utveckling av varumärke och koncept •      Att göra tillgängliga och utveckla manualer, hemsida, (POS) material och visuellt utseende av konceptet •      Utbildning och utbildning av mästare (och personal) •      Utveckla tjänster och produkter •      CRM och IPR-hantering •      Hantera globala medier och marknadsföring •      Övervakning och support av Master Franchisee Med den unika affärsmodellen har M Room en god vinstmarginal som är fyra gånger högre än branschgenomsnittet, vilket innebär att de flesta företagare öppnar en andra M-Room-salong på mindre än ett år. En M Room Master Franchisetagare måste vara en erfaren entreprenör med en känsla för frisörindustrin. En marknadsförings- och försäljningsinriktad ledare som vill investera i kunskap och kapital i utvecklingen av M Room franchise-konceptet i Sverige. Plats typ M Room Barbershops öppnas lämpligtvis i storstädernas centrum eller vid "trafikplatser" som stationer eller flygplatser. En M-salong är minst ca 50 m2 och har 4 stolar, två handfat och ett väntrum. >/article<

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Glada medarbetare  lockar fler

Glada medarbetare lockar fler

När konkurrensen om talangerna hårdnar blir det viktigt för företag att vara tydliga med sitt varumärke. Nu satsar allt fler företag på employer branding.

Mejlmisstagen vi stör oss på

Mejlmisstagen vi stör oss på

Här är sju vanliga misstag som kan leda till missförstånd, eller reta gallfeber på kunder och kollegor.

Har du en förmåga att älta saker? Här är 6 tips som hjälper dig sluta

Har du en förmåga att älta saker? Här är 6 tips som hjälper dig sluta

Du gjorde ett litet misstag här om dagen och har fortfarande inte kunnat släppa det. Du oroar dig för om du kommer göra tillräckligt bra ifrån dig nästkomma