Kundservicemedarbetare i Sociala Medier sökes till vårt huvudkontor i Spanien

Vi söker för Kunds räkning en Kundservicemedarbetare inom Sociala Medier till vårt kontor i Spanien. Vår kund är ett väletablerat nordiskt e-handelsföretag som nischat sig i försäljning av jordnära produkter inom trädgård, husdjur, foder, lantbruk samt hus & hem. 


Dina arbetsuppgifter

I rollen ansvarar du för vår kunds närvaro på sociala medier som ex Facebook, Instagram, Blogg m.fl.

Du kommer att vara med och bygga upp en ”Tone of Voice” som är sättet företaget uttrycker sig på, inte bara muntligt utan också skriftligt. 

Du kommer att vara med att bestämma tonalitet och kommunikation som vi ska använda i sociala medier, dokumentera allt så att vi enkelt kan följa den i alla lägen.

Du kommer att vara första kontakt för frågor i sociala kanaler och supporta läsarna med svar på kommentarer. Du återkopplar till kunderna via sociala medier när någon tar kontakt med ett vänligt och omtänksamt bemötande. 

Du arbetar tätt tillsammans med företagets digitala marknadskoordinator för att gå igenom relevant innehåll för sociala medier samt agera bollplank för organisationen för att driva det digitala arbetet framåt

Vi söker dig med social kompetens, mycket god skriv- och kommunikationsförmåga och som kommer att bli en del av den långsiktiga plan i hela bolagets arbete med sociala medier. 

Din profil 

• Du har en relevant utbildning/erfarenhet för tjänsten. 

• Du är en van skribent som har god förmåga att förmedla budskap med rätt tonalitet. 

• Flytande svenska i tal och skrift.

• Du har en pedagogisk förmåga vilket innebär att du kan återkoppla och förklara dina resultat och dina idéer för dina medarbetare.


Om oss:

Voicedesk är en helhetsleverantör inom kundservice och tillhandahåller lösningar inom nischen kundservice och försäljning. 

Vi präglas av innovation och arbetar proaktivt med våra kunder genom struktur, dokumentation och transparens. 

Vi utmanar marknaden genom att hålla en högre kvalitetsnivå och ha mer kundanpassade lösningar inom Outsourcing av kundservice, Ärendehantering, Rekrytering och Outsourcing av Administrativa uppgifter och våra tjänster anpassas alltid efter kundens behov.

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.