Kundtjänstmedarbetare / tysktalande till TietoEVRY

Har du flytande kunskaper i tyska och vill jobba mot tysktalande kunder? För kunds räkning söker Bravura nu en tysktalande person som kan ansvara för de tysktalande kunderna.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TietoEVRY.

Om företaget

TietoEVRY är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundtjänstmedarbetare tillhör du avdelningen Card Support som supporterar privatkunder från ett femtiotal banker i kortrelaterade ärenden. Du ansvarar för att besvara ärenden där kunderna är tysktalande, därmed pratar du tyska större delen av dagen. Du sitter uppkopplad mot inkommande telefoni och svarar exempelvis på frågor gällande transaktioner, auktorisation samt ärenden som exempelvis gäller spärrning och aktivering av kort samt bedrägeri. Du sitter även med viss utgående telefoni i de fall du behöver kontakta kund eller bank. I vissa fall kan även samtal på engelska eller svenska förekomma. I rollen arbetar du mot uppsatta mål och tydliga KPI:er.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasialutbildning
• Tidigare erfarenhet av service
• Flytande i tyska, svenska och engelska
• Erfarenhet från CRM- eller affärssystem är meriterande
• Erfarenhet från kundtjänst och/eller telefonvana är meriterande

För denna tjänst är de personliga egenskaperna av största vikt. Du som söker bör ha en god vana av att ge utomordentlig service till kunder och kan hantera båda stressiga kundsituationer såväl som lugna sådana. I denna tjänst är det dessutom viktigt att du vågar ställa frågor till dina kollegor om du är osäker. Därtill har du en förmåga att arbeta strukturerat med ärenden och kan planera din tid väl. Till det hör även att kunna rapportera och dokumentera om problem uppstår. Slutligen har du en känsla för att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med att arbeta mot uppsatta deadlines.

Övrig information

Start: september
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: tyska, kundservice, service, tysktalande, TietoEVRY, stockholm, heltid, support, tysktalande

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Så lär ni er att  dra åt samma håll

Så lär ni er att dra åt samma håll

Kör du och kollegerna sina egna race på jobbet? Eller är ni som ett fotbollslag som drar åt samma håll?

Välj din jobbtitel och bli mer kreativ

Välj din jobbtitel och bli mer kreativ

Vilken jobbtitel skulle du ge dig själv -- om du själv fick välja? Robin Persson har valt att kalla sig ”nodemaster”.

Så bygger du ett nätverk som boostar karriären

Så bygger du ett nätverk som boostar karriären

Ett starkt nätverk kan vara minst lika viktigt för karriären som studier och kompetens. Marie Thorslund från nätverket 4good tipsar om hur bygger ett.