Projektledare / Strategisk kundansvarig / Säljare

Har du erfarenhet och kunskap inom marknadskommunikation? Vill du kombinera ditt kreativa arbete med en affärsnära, försäljningsriktad och kundfokuserad roll? Vi söker nu en kundansvarig till Lennandia Advertising. Här erbjuds du en möjlighet att bygga starka och långsiktiga relationer samt utrymme för att våga ta dig an projekt du kanske tidigare inte gjort.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Lennandia Advertising.

Om företaget

Lennandia Advertising är en reklambyrå med placering i Stockholm och Karlskrona och består idag av 7 anställda. De är ett väletablerat och kompetent företag som varit verksamma sedan 1988. De besitter lång erfarenhet av att bygga varumärken och förmedla berättelser. Affärsidén är att skapa kommunikation och reklam med lust och logik. Lennandia arbetar med helhetsstrategier och ansvarar för genomförandet från start till mål. Inriktningen är mot sällanköpsvaror och tjänster. De är verksamma inom webb, sociala medier, film, print och har en bred spridning av kunder inom olika branscher i hela landet.

Denna tjänst är placerad i Stockholm där du arbetar tillsammans med en av grundarna. Det finns möjlighet att utgå från kontoret i NK-huset och hemifrån. Det finns även möjligheten att ibland arbeta från kontoret i Karlskrona.

Arbetsuppgifter

Som kundansvarig är ditt uppdrag att både generera nya och utveckla långsiktiga kunder. Du arbetar främst med företagskunder där försäljningen innebär att arbeta utifrån en helhetsstrategi och hitta rätt lösningar för kunden. Där du har ett stort intresse för företagens vardag samt branschens utveckling för att nå och göra hållbara affärer. Din uppgift blir att bygga upp företagets kundportfölj genom prospektering, ta kontakt med kunder för att boka in och genomföra möten både fysiskt och digitalt. Därefter tar du fram en kostnadsberäkning tillsammans med produktionsledare och driver en fortsatt dialog med kund mot avslut samt ett långsiktigt samarbete. I rollen som kundansvarig deltar du även i det kreativa arbetet med att ta fram och forma en lösning och förslag för kunden.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Kunskap och erfarenhet inom marknadskommunikation, kan exempelvis ha arbetat i på webbyrå, reklambyrå, marknadsavdelning eller liknande
• Mycket god förståelse och ett intresse för försäljning av tjänster, starkt meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet av försäljning av tjänster, B2B-försäljning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du drivs av försäljning och att skapa långsiktiga relationer till kunder. Vi ser att du har ett nyfiket tillvägagångssätt, du är kunnig och håller dig uppdaterad inom branschen samt vågar ta dig an uppgifter och projekt som du tidigare inte gjort och vågar prova dig fram. I din professionella roll är du ödmjuk samtidigt som du har en social förmåga, gillar att nätverka och trivs i mer extroverta sammanhang. Du lägger även stor vikt vid att värdesätta dina relationer och har lätt för att skapa en lojalitet och långsiktiga samarbeten. Vidare ser vi att du är kreativ i ditt tankesätt och initiativtagande i ditt agerande. Du trivs med att ha mycket att göra och har god erfarenhet av att vara målinriktad och självständigt driva ditt arbete framåt för att uppnå bästa resultat.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: säljare, kundansvarig, Account Manager, AM, sälj, kommunikation, reklam, marknadsstrateg, projektledare, journalist, B2B, advertising

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Så lär ni er att  dra åt samma håll

Så lär ni er att dra åt samma håll

Kör du och kollegerna sina egna race på jobbet? Eller är ni som ett fotbollslag som drar åt samma håll?

Välj din jobbtitel och bli mer kreativ

Välj din jobbtitel och bli mer kreativ

Vilken jobbtitel skulle du ge dig själv -- om du själv fick välja? Robin Persson har valt att kalla sig ”nodemaster”.

Så bygger du ett nätverk som boostar karriären

Så bygger du ett nätverk som boostar karriären

Ett starkt nätverk kan vara minst lika viktigt för karriären som studier och kompetens. Marie Thorslund från nätverket 4good tipsar om hur bygger ett.