CRM-konsult till Recoordinate

Har du ett stort intresse för IT, teknik och marknadsföring? Har du dessutom erfarenhet av konsultrollen, kanske vart på ett större konsultbolag och nu söker en bredare roll där du får vara delaktig i hela affären? Recoordinate erbjuder en spännande och utmanade tjänst för dig som vill vara med och utveckla kunder ur ett affärsperspektiv.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Recoordinate.

Om företaget

Recoordinate är en managementkonsult- och marknadsföringsbyrå. De samarbetar med sina kunder för att utveckla deras digitala strategi, organisation, data och analys för att skapa intäktsökning och affärsnytta. Datadriven tillväxt kommer från mycket mer än bara att vara bra på data, därav litar Recoordinate också på deras content, kampanjer och kundinsiktslösningar för att utföra strategierna.
I en tillväxtfas söker Recoordinate nya medarbetare och letar efter dig som vill ingå i ett starkt team av marknadsföringskonsulter som förstår hur man konvergerar organisationer, dess processer och dess teknik för att hjälpa kunder att nå nya höjder. I ett team med mycket kompetenta teammedlemmar är det ditt jobb att vara en drivkraft framåt. Att arbeta på Recoordinate ger dig frihet under ansvar och möjlighet att vara en del av ett roligt och ambitiöst team. Idag består bolaget av 52 medarbetare.

Arbetsuppgifter

I rollen som CRM-konsult är ditt huvudsakliga ansvarsområde att hjälpa Recoordinates kunder att ta kliv framåt i deras digitala transformation gällande deras kunders kundupplevelse. Du arbetar med utveckling och lansering av marknadsföringsaktiviteter och implementationer av kampanjer för att organisera nya kundupplevelser.

Du arbetar med affärskraven hos kunderna där du utvärderar vad det är för affärsutmaning som kan lösas med Recoordinates tekniska implementationslösningar. I praktiken innebär det att du exempelvis är med och tar fram data- och analysinsikter, utvärderar hur kunden kan arbeta smartare för att öka kundnöjdheten och försäljning.

Du arbetar nära kunderna och det interna teamet bestående av 12 medarbetare där ni tillsammans tar ansvar för kunderna. Kundprojekten sträcker sig allt från några veckor upp till ett år eller längre där du kan komma att vara involverad i hela eller delar av projektet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Minst två års erfarenhet från en roll konsultroll eller specialistroll inom marknadskommunikation
• Minst två års erfarenhet av CRM och digitala tranformationsprojekt
• Erfarenhet av att utveckla och lansera digitala marknadsföringsaktiviteter, säljprocesser och CRM implementationer
• Erfarenhet av framtagande av affärskrav, utveckling an processer och projektledning
• Stort intresse för IT och teknik och hur dessa implementeras för att uppnå högsta affärsvärde
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en god kommunikativ förmåga och är bekväm i kontakt med andra människor. Därtill har du en analytisk förmåga där du kan tänka abstrakt och komplext. Du har ett logiskt angreppssätt på problem och föredrar att lita på data ur ett vetenskapligt och analytiskt perspektiv. Vidare motiveras du av att agera problemlösande med ett intresse samt förmåga att fördjupa dig i komplexa problem. Slutligen tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, centralt
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CRM-konsult, konsult, CRM verktyg, IT, marknadsföring, affärsutveckling, konsultbranschen, IT-konsult, teknik, affär, försäljning, digital marknadsföring

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Så lär ni er att  dra åt samma håll

Så lär ni er att dra åt samma håll

Kör du och kollegerna sina egna race på jobbet? Eller är ni som ett fotbollslag som drar åt samma håll?

Välj din jobbtitel och bli mer kreativ

Välj din jobbtitel och bli mer kreativ

Vilken jobbtitel skulle du ge dig själv -- om du själv fick välja? Robin Persson har valt att kalla sig ”nodemaster”.

Så bygger du ett nätverk som boostar karriären

Så bygger du ett nätverk som boostar karriären

Ett starkt nätverk kan vara minst lika viktigt för karriären som studier och kompetens. Marie Thorslund från nätverket 4good tipsar om hur bygger ett.