Teknisk support till internationellt modeföretag

Vi förstärker vår organisation med en lokal support som kan hantera högt och lågt inom it och tekniska frågor. Vi söker dig som är en social person som drivs av att hjälpa andra och skulle trivas i en nyckelroll där du kommer att får en nära relation med hela organisationen.

Arbetsuppgifter

Du kommer att fungera som support till medarbetare och butiker, huvudsakligen inom Sverige, samt till viss del fungera som en länk mellan IT avdelningen i Danmark och organisationen i Sverige.

  • Hotline – första linje mjuk- och hårdvarusupport till kollegor och butiker vid behov - ca 20 timmar i veckan per telefon
  • Onsite support på våra kontor
  • Support och samordnare till våra butiker vid större avbrott i driften på t.ex. kassor och kortterminaler.
  • Upprätta användarvänliga anvisningar internt (Q & A)
  • Delta och vara support vid nyöppningar av butiker
  • Beställa och administrera datorer och telefoner samt tillbehör
  • Se över serviceavtal samt abonnemang.
  • Hantera larm och internet för våra kontor
  • Ansvara för all teknik vid mässor och större möten
  • Superuser, support och utbildare inom interna program

Du ingår i teamet BESTSELLER IT och du refererar till ekonomichefen.

Vi söker dig som

  • Har en teknisk utbildning eller motsvarande – minimum gymnasieutbildning
  • Har erfarenhet av användarsupport i Windowsbaserad miljö
  • Goda kunskaper av MS Office paketet
  • Erfarenhet av fjärrstyrning
  • Erfaren av applikationssupport
  • Har tidigare erfarenhet inom service, förslagsvis inom butik
  • Mycket goda kunskaper inom felsökning av bärbara datorer, skrivare, smartphones
  • Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Har B- körkort

Tjänsten passar dig som uppskattar en omväxlande arbetsplats. Du går in i alla dina supportärenden med en positiv anda och på ett prestigelöst sätt tar du dig an olika arbetsuppgifter. Då vi är en säljorganisation har vi alltid ett högt tempo, detta innebär att du behöver vara självgående i ditt arbete och våga ta egna initiativ.

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Placering: Frösundaviks Allé 9, Solna

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Så lär ni er att  dra åt samma håll

Så lär ni er att dra åt samma håll

Kör du och kollegerna sina egna race på jobbet? Eller är ni som ett fotbollslag som drar åt samma håll?

Välj din jobbtitel och bli mer kreativ

Välj din jobbtitel och bli mer kreativ

Vilken jobbtitel skulle du ge dig själv -- om du själv fick välja? Robin Persson har valt att kalla sig ”nodemaster”.

Så bygger du ett nätverk som boostar karriären

Så bygger du ett nätverk som boostar karriären

Ett starkt nätverk kan vara minst lika viktigt för karriären som studier och kompetens. Marie Thorslund från nätverket 4good tipsar om hur bygger ett.