Junior First Line Support / IT-support / Kundsupport / Junior IT-tekniker

Har du intresse av IT eller teknik? Hos Centiljon får du vara en del av ett växande företag där du erbjuds goda möjligheter att utvecklas.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Centiljon IT-Consulting har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Centiljon IT-Consulting en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Centiljon grundades 2010 av tillika företagets VD Björn Sandberg. Idag har företaget sex anställda IT-konsulter och en ekonom. Centiljon har tre olika huvudområden de är verksamma inom vilka är molntjänster, konsulttjänster och försäljning. Centiljon skräddarsyr IT-lösningar för små och medelstora företag och deras mål är att kunderna ska få ut mesta möjliga av deras IT-miljö samt att den ska vara lättanvänd, driftsäker och så underhållsfri som möjligt. Centiljon erbjuder personlig och professionell hjälp då de ser över sina kunders IT-behov. Centiljon hjälper även sina kunder med att skaffa rätt utrustning och se till att de kommer igång, för att kunderna ska kunna fokusera på deras dagliga verksamhet.

Arbetsuppgifter

I rollen som Junior First Line Support ansvarar du för att ta emot inkommande samtal och mejl från Centiljons kunder. Du arbetar tillsammans med dina kollegor för att skapa nöjda kunder. Vidare hanterar du bland annat olika servrar, checkar och verifierar backuper samt registrerar domäner. I den här rollen uppmuntras du att komma med idéer och att ta egna initiativ för att utveckla ert arbetssätt samt för att påverka dina egna utvecklingsmöjligheter inom rollen. Centiljon erbjuder dig därmed stora möjligheter att utvecklas och växa inom IT. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets produkter och tjänster.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
• Ha tekniskt intresse
• Ha erfarenhet från C-panel (meriterande)
• Ha erfarenhet från servrar (meriterande)

Vi tror att du som söker tjänsten är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande mot kund. Du har intresse och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och har förmågan att övertyga och sälja in idéer till andra. Vidare sätter du upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Du vill utvecklas och söker aktivt utmaningar. Vi ser att du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och organisationen samt följer regler och överenskommelser.

Övrig information

Start: Augusti
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid, stockholm

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...