Head of Customer Experience

Har du erfarenhet av att leda och utveckla team och brinner lite extra för kundvård och kundupplevelse? ApoEx fortsätter att växa och söker en Head of Customer Experience för en helt ny roll till affärsområdet Privat Vård. Du erbjuds en nyckelposition i ett företag med en stark marknadsposition i branschen. ApoEx befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker dig som vill vara med och ta affärsområdet till nästa nivå!

INFORMATION OM UPPDRAGET

ApoEx är ett marknadsledande bolag som erbjuder försörjning av läkemedel, förbrukningsvaror och angränsande tjänster till både offentliga och privata vårdgivare. Sedan starten 2010 har verksamheten haft en snabb tillväxt som fortsätter i stabil takt uppåt. Detta tack vare innovativa lösningar, drivna och engagerade medarbetare samt visionen att förändra branschen!

ApoEx är uppdelat i två affärsområden; Privat Vård och Offentlig Vård. Som Head of Customer Experience kommer du att tillhöra affärsområdet Privat Vård som ansvarar för ApoEx försäljning till privata vårdgivare inom veterinär-, tand-, estetik- och sjukvård. Affärsområdet kommer vid årsskiftet bestå av ca. 24 medarbetare fördelade på tre team och du kommer att leda Customer Experience teamet som ansvarar för att ApoEx kunder inom Privat Vård får den bästa möjliga upplevelsen genom hela kundresan. Teamet är i uppstartsfas och kommer inom en snar framtid bestå av ca. 7-9 medarbetare inom både Customer Support och Customer Success.

Du erbjuds:


* En unik möjlighet att bygga upp och utveckla ett helt nytt team samt påverka affärsområdets utveckling framåt
* ApoEx är ett bolag i framkant med en snabb tillväxt där du som anställd ges stor frihet under ansvar redan från första dagen
* En trygg anställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension, goda utvecklingsmöjligheter och en arbetsplats där engagemang, driv och egna initiativ värderas högt

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som Head of Customer Experience kommer du ha det övergripande ansvaret för kundupplevelsen för ApoEx kunder inom Privat Vård. Dina ansvarsområden innefattar arbetsuppgifter på en såväl strategisk som operativ nivå. Du kommer att ha personalansvar för ca. 7-9 Customer Support och Customer Success medarbetare och rapportera till Affärsområdeschef Privat Vård. Arbetet innebär många kontaktytor och sker i nära samarbete med kollegorna inom affärsområdet.

Du kommer till exempel att:
* Vidareutveckla affärsområdets strategi i nära samarbete med Affärsområdeschef, de andra teamcheferna inom Privat Vård samt Customer Experience teamet
* Staka ut den strategiska riktningen för hur ApoEx Privat Vård ska arbeta med Customer Experience
* Coacha och utveckla teamet samt bistå med individuell stöttning till medarbetare med olika egenskaper och senioritetsnivå
* I samarbete med medarbetarna inom gruppen vidareutveckla och upprätta processer, rutiner och riktlinjer för arbetssätt

VI SÖKER DIG SOM


* Har flerårig och dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare
* Är van att för din grupp upprätta och sedan arbeta mot tydliga mål och KPI:er
* Har erfarenhet av och ser det som en självklarhet att fatta beslut baserat på data och fakta
* Har mycket god erfarenhet av kundvård och kundservice, där du arbetat såväl operativt som strategiskt
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Som person är du:
* En involverande, coachande och trygg ledare
* Självgående, drivande och tar ett stort eget ansvar
* Har en förmåga att sätta en strategisk riktning och driva initiativ till genomförande
* Analytisk med fokus på att fatta datadrivna beslut
* Initiativtagande med en stor vilja att förändra genom innovativa idéer samt drivs av att utmana, utveckla och optimera arbetssätt
* Prestigelös och trivs i en roll som innefattar arbetsuppgifter på strategisk och taktisk nivå samt som rådgivare ner på operativ detaljnivå

Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd hos ApoEx och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Varmt välkommen med din ansökan! Urval och selektering sker löpande.

Nyckelord: Customer success manager, customer experience, head of operations, operations manager, kundtjänstchef, customer support, kundservice, kundsupport


Annonsid: 15056278

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...