IT-supportkonsult / senior IT-supporttekniker till JSC IT-partner

Gillar du variation i ditt arbete? Vill du hamna på en arbetsplats där du har möjlighet att påverka företagets utveckling redan från dag ett? Vill du dessutom utvecklas på en arbetsplats med en hög teknisk kompetens och där kulturen präglas av prestigelöshet? Då ska du ta chansen och söka denna tjänst som IT-supportkonsult till JSC IT-partner!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos JSC IT-partner.

Om företaget



JSC it-partner AB har funnits sedan 1999 med drivkraften att utveckla sina kunder och skapa tid till det som är viktigt. Företaget vill introducera det nya arbetslivet - genom att stärka medarbetares digitala arbetssätt, hämta hem effekt i organisationens processer och att välja rätt IT-stöd och lösningar (det vi själva skulle valt). Då skapas tid till det som är viktigt.

JSC strävar efter att bli så individuellt framgångsrika som möjligt, men inte på bekostnad av varandra som medarbetare. Prestigelöshet är därför något som präglar verksamheten, där alla delar med sig av tid och kunskap och gläds åt varandras framgångar.

JSC är övertygade om att människors inre drivkraft slår yttre påbud alla dagar i veckan. Därför sätter företaget stor tillit till sina medarbetares omdöme och förmåga att fatta egna beslut. JSC vet även att arbete och privatliv samspelar och påverkar varandra. Medarbetarna på JSC har därför den stora friheten och ansvaret att arbeta på det sätt som passar deras livssituation bäst. JSC har ytterst moderna och fräscha lokaler i sin egen byggnad i Nässjö och flertalet fördelaktiga förmåner att ta del av.

Arbetsuppgifter

I rollen arbetar du med varierande kundleveranser där dina arbetsuppgifter innefattar att ta emot inkommande samtal och mail från företagskunder, men även potentiella framtida kunder som behöver support. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du de ärenden som kommer in, som främst består i användarsupport, installation av mjukvara och konfigurering. De användarfrågor som kommer in är komplexa och behandlar felanmälningar, beställningar, lösenord och dagligt arbete med applikationer så som Windows, AD, Office 365, Outlook och annan mjukvara. I rollen tar du ett helhetsansvar för kunden och deras verksamhet.

Utöver detta arbetar du förebyggande genom att analysera problemen där du uppmuntras bidra med idéer för att utveckla arbetssättet och JSCs tjänsteutbud. Du erbjuds även en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets produkter/tjänster. Vidare ingår du i ett team där ni stöttar och hjälps åt i det dagliga arbetet. Tillsammans ansvarar ni för att leverera den bästa tänkbara servicen till företagets kunder.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Några års arbetslivserfarenhet inom området, så som IT-supportarbete
• Goda kunskaper i: Office365, Active Directory, Windows Server (GPO, FileShare osv.), DNS, Windows klient, Remote Desktop, IIS (Webb), skrivare
• Meriterande: kunskaper i Azure, Intune, SQL, switching, VLAN

Vi söker dig som har en känsla för service och en vilja att alltid hitta bästa möjliga lösning för kund. Som person är du prestigelös och värnar om organisationen och dina kollegors framgång likaväl som din egen. Vidare arbetar du tätt ihop med ditt team, därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Till sist motiveras du av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Nässjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: 1st line support, 2nd line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, helpdesk, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, mjukvara, heltid, rekrytering, JSC, Nässjö, Jönköping, Vetlanda, Sävsjö, Eksjö

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...