IT-support till Mspecs

För dig som trivs i en kundnära roll med varierande arbetsuppgifter där ena dagen sällan är den andra lik, läs mer! Utöver att ge högklassig service över telefon och mail mot mäklarbranschen kommer du att hålla i utbildningar och arbeta med förbättringsarbete av supportmaterial, utbildningsmaterial och manualer. Mspecs är ett tillväxtbolag inom IT och mäklarbranschen, där du får vara med att påverka, ändra och förbättra vilket gör din roll viktig för företagets fortsatta resa.

INFORMATION OM UPPDRAGET

Mspecs supporterar Sveriges fastighetsmäklare som använder Mspecs digitala mäklarsystem. Ett verktyg och stöd i fastighetsmäklarens vardag och verksamhet som bidrar till att uppfylla Mäklarsamfundets målsättning att skapa fler och bättre affärer och höja anseendet för landets fastighetsmäklare.

Som supportmedarbetare tillhör du ett mindre team där du i tätt samarbete med teamet är den första personen Mspecs kunder möter och ditt mål är att erbjuda en service och bemötande av högsta klass. Som supportmedarbetare kommer du via telefonsamtal och mail ha tät kontakt med landets fastighetsmäklare, assistenter och övriga användare av systemet för att hjälpa dem vidare. Du ansvarar för att alla frågor och ärenden följs upp, kanske har du svaret själv eller så slussar du ärendet vidare till den person inom Mspecs som har det.
I tjänsten ingår, utöver den dagliga kontakten med användare, kommunikation med utvecklare inför vidareutveckling av systemet samt framtagning och uppdatering av manualer för att minska supportbehovet. Du kommer även hålla i utbildningar och demos för nya samt befintliga användare.

Under de första veckorna går du igenom en introduktion som består av utbildning i mäklarsystemet. Du ges en förståelse i användarnas frågor, synpunkter och får riktlinjer kring hur du hjälper dem på rätt sätt. Du kommer även få bred tillgång till manualer och under tiden ha ett tätt samarbete tillsammans med dina kollegor i supportteamet.

Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team där kommunikation kollegor emellan är lika viktig som kommunikationen med användare. Vi sätter därför stor vikt vid dig som person och hur vi tror du kommer fungera i teamet.

ARBETSUPPGIFTER


* Ta emot varierande ärenden via telefon och mail där du hanterar dessa effektivt med kvalité
* Framtagning och underhållning av dokumentation till vår supportsida samt interna kunskapsbas.
* Tätt samarbete med utvecklarna och produktägare för vidareutveckling av systemet
* Utbilda våra nya samt befintliga användare i systemet samt hålla i demos.

VI SÖKER DIG SOM


* Har tidigare erfarenhet av kundservice eller support genom telefon och mail
* Har erfarenhet av bostadsbranschen, du kanske har sålt och köpt bostad och har koll på hur processen går till? Eller har du tidigare arbetet som t.ex. mäklarassistent,
* Har god datorvana och god vana av affärssystem
* Har goda kunskaper inom Office-paketet
* Talar och skriver obehindrat i svenska, samt behärskar engelska då en del arbetsuppgifter kräver detta
* Tycker om att arbeta i team


Det är starkt meriterande om du:


* Har studerat en eftergymnasial relevant utbildning inom t.ex. försäljning eller IT


Som person är du:


* Kommunikativ
* Serviceinriktad
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 9-17 måndag-fredag. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.
* Placering: Solna, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd av Mspecs och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15058199

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...