Suomen kieli ja meikki? Finsktalande kundtjänstmedarbetare för deltidsjänst till välkänd skönhetskedja!

IsaDora, Loreal Paris, Biotherm, Dior och Max Factor - för att bara nämna några av de varumärken som vår kund, och snart kanske också du, har äran att jobba med. Nu söker de en finsktalande kundtjänstmedarbetare på deltid där serviceförmågan och ansvarstagandet är lika stort som intresset för skönhetsprodukter, doft och makeup. Är det du? Sök rollen idag!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Vår kund är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och en modern omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder de personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

Det svenska huvudkontoret ligger på bästa adress mitt i centrala Stockholm och här präglas stämningen av arbetsmoral, levande feedbackkultur, glädje och skratt. De tar också ett stort ansvar inom välgörande ändamål så som stöd till unga tjejer med psykisk ohälsa och ett hållbarhets- och återvinningstänk som genomsyrar organisationen. Nu stärker deras kundtjänstteam upp med ytterligare en finsktalande kollega. De fasta arbetstiderna är torsdagar 17-20 samt en helg i månaden. Det kommer dessutom finnas möjlihet till att jobba extra vid frånvaro, högtider, kampanjer, black friday, reor etc.

ARBETSUPPGIFTER

Du kommer att arbeta med att ge finsktalande kunder service i världsklass och lösa deras problem med såväl kunskap, passion och energi. Det ska vara en upplevelse att komma i kontakt med dig på företagets kundservice.

Du kommer till exempel att:


* Ta emot och hantera kundtjänstärenden via främst mail och telefon men även chatt
* Ge kunderna råd angående exempelvis val av produkt eller förmedla helhetskoncept
* Registrera inkommande ärenden i interna system
* Vara spindeln i nätet mellan exempelvis butiker, inköpsavdelning och kund eller vara i kontakt och kunna föra bra dialog med externa partners så som leveransföretag
* Sätta rutiner, skapa lathundar etc för att förbättra och effektivisera arbetet i kundtjänsten
* Översätta vissa texter så som webbplatsinnehåll, sms eller kassaguider


Inkommande ärenden kan gälla exempelvis spårning av leverans, hantera returer, svara på frågor om kampanjer och erbjudanden, medlemsfrågor, tekniska problem med hemsidan etc. Den här rollen är för dig som kombinerar ett intresse för service med kunskap/passion för skönhetsprodukter.

VI SÖKER DIG SOM


* Studerar om minst 50% vid universitet eller högskola alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning
* Talar och skriver såväl finska och engelska obehindrat
* Har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice så som kundtjänst, butik, restaurang etc
* Har starkt intresse för eller goda kunskaper inom skönhet
* Talar och skriver svenska på medelgod nivå
* Har god datorvana och kan hantera Office-paketet på god nivå


Som person är du:


* Serviceinriktad, noggrann, ansvarstagande och självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: deltid, torsdagar 17-20 samt en helg i månaden. Extra vid behov.
* Placering: Centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15058575

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.