Kundsupport inom IT till Open i Göteborg!

Vill du arbeta i en innovativ miljö hos Open som är marknadsledande inom betalningslösningar? Då är detta jobbet för dig! Det går bra för Open, de växer och tar nu nästa steg på marknaden. Här får du möjligheten att arbeta med 1st line support och kundservice på deras huvudkontor. Vi arbetar med löpande urval så sök tjänsten redan idag!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Open erbjuder lösningar för kassa- och betalsystem inriktat mot restaurangbranschen. Tjänsterna utvecklas för PC, mobil och terminaler. Här jobbar du nära både kunder och produkter där vägen från idé till genomförande är kort. Kundlistan är imponerande - Open har bland annat avtal med TOSO, Paddan, MR.P, Cherry & Hemglass.

Du kommer att sitta i fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. På kontoret kommer du att ingå i ett team där du tillsammans med dina kollegor arbetar mot gemensamma mål och levererar service till företagets kunder.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Open. Initialt är uppdraget på heltid sex månader med goda chanser till förlängning förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* En möjlighet att utvecklas inom service och IT på ett växande bolag
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER


* Supportera kunder över telefon, chatt och mejl.
* Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem.
* Vid behov eskalera vidare ärenden till Solution Specialist-teamet på ett tydligt och informativt sätt.
* Ansvara för problemlösning och återkoppling till kund.
* I viss mån kundservice gällande fakturafrågor och mer generella frågor kring produkterna.
* Administrera enklare delar kring faktureringen. Hålla kontakt med bank samt Opens interna ekonomiavdelning.
* Skapa rutiner och lathundar för din roll.


Vid uppdragsstart kommer du att tilldelas en mentor med flera års erfarenhet inom området som du har daglig kontakt med för att komma in i arbetet på bästa sätt. I arbetet ingår även beredskapstjänst som fördelas löpande i teamet. Detta kommer du ta dig an när du känner dig varm i kläderna.

VI SÖKER DIG SOM


* Har goda kunskaper inom teknik, databaser och nätverk vilket du fått med dig genom tidigare erfarenhet av IT-support eller relevant utbildning.
* Talar och skriver obehindrad svenska samt har goda kunskaper i engelska, då detta krävs i kommunikationen med kunder och kollegor.
* Besitter kunskaper i Windows produkter då Opens mjukvara bygger på Windows operativsystem.
* Har tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat yrke, gärna arbetat med kassa- och betalsystem samt kundbemötande.


Det är meriterande om du har


* Arbetat inom restaurangbranschen.
* B-körkort.
* Erfarenhet av enklare ekonomiuppgifter.
* Kommunicerar på fler nordiska språk, med fördel finska eller norska.


En stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Som person är du...


* Serviceinriktad och kommunikativ i ditt arbetssätt.
* Lösningsorienterad och tar dig an kundernas problem med noggrannhet och utan stress.
* Initiativtagande, du kommer gärna med idéer till ditt arbetsteam så att ni tillsammans kan leverera förstklassig service.
* Trivs med att arbeta i team.


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, sex månader. Långsiktig ambition
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Opens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15058478

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...