Kundtjänstmedarbetare till ELFA AB i Stockholm!

Har du ett tekniskt intresse och trivs i en roll med kundkontakt, då har vi nu rollen för dig!

Information om uppdraget:

Till en internationell koncern med verksamhet över hela världen söker vi till den svenska säljorganisationen ytterligare en medarbetare. ELFA tillhandhåller elektronikprodukter, förnödenheter och teknisk information för den professionella marknaden på ett snabbt, tillförlitligt och enkelt sätt. De är representerade av återförsäljare i 10 europeiska länder och en av de största katalogdistributörerna av elektronik i norra Europa. För denna roll ingår du i bolagets Kundserviceenhet för Sverige och Finland och rapporterar till Inbound Sales Manager i Sverige. Till deras tekniska supportteam söker vi nu en Kundtjänstmedarbetare som besvarar företagets kunders tekniska frågor på sortimentet med över 150 000 artiklar inom elektronik.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Besvara frågor om produkter
• Utifrån kundens behov föreslå produkter
• Ta emot order på hela produktsortiment
• Merförsäljning

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund och StudentConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen. Uppdraget är en tillsvidaretjänst som inleds med en 6 månaders provanställning som beräknas starta omgående. För denna tjänst gäller vanliga kontorstider på vardagar mellan klockan 08.00-16.30. Tjänsten inleds med introduktion så att du som söker har rätt förutsättningar från start.

Detta söker vi:

Vi söker dig som minst har en avklarad gymnasialutbildning och tidigare erfarenhet av en liknande roll, exempelvis inom säljsupport, kundservice eller telefonförsäljning. Vi ser gärna att du har genomgått en gymnasieinriktning inom exempelvis: El, tele, teknisk utbildning alternativt genom arbetslivserfarenhet förvärvat din tekniska kompetens. Du som söker tjänsten behöver ha en bred kunskap eller intresse för elektronik och komponenter. Som person är du serviceinriktad, orädd och trivs att arbeta i en säljande roll. Vi ser att du goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Det är meriterande om du har hanterat både inkommande och utgående samtal och har erfarenhet av B2B försäljning. Meriterande för tjänsten är även språkkunskaper i svenska, finska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs i en roll med mycket kundkontakt över telefon, mail och chatt.

Låter denna tjänst som något för dig? Ansök redan idag då urval och intervjuer sker löpande.

Sökord: teknik, Kundtjänstmedarbetare

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...