Junior Planner till svenskt modebolag!

Är du en nyexaminerad ekonom, som vill komma in till ett stort internationellt bolag som Junior Planner? I den här rollen stöttar du en Planner som ansvarar för sortimentet, planeringen och inköpen till avdelningen. Ditt ansvar kommer ligga på mycket av de administrativa arbetsuppgifter, men du kommer vara delaktig i hela processen. Låter detta som tjänsten för dig? Sök då direkt, då vi jobbar med löpande urval!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Det här svenska internationella modebolag har delat upp deras sortiment i olika avdelningar, och du kommer tillhöra en Planner på en av dess dedikerade avdelningar. Förutom plannern kommer du ha ett nära samarbete med övriga på avdelningen och produktteamet. Erat mål är att tillsammans säkerställa att leverera de bästa produkterna till bolagets kunder.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Som Junior Planner kommer du att stötta Planner främst med följande arbetsuppgifter:

Administrera planeringen, lagerstatus och inköp

Administrera ranking per region baserat på den totala rankingen satt av en Purchase Manager

Administrera orders

Andra arbetuppgifter som du kan komma att arbeta med är:

Vara behjälpsam i målet att skapa en strategi som bidrar till företagets tillväxt

Hitta nya försäljningsmöjligheter baserat på datan som ni får tillgång till i samarbete med produktteamet

Hålla koll på tidsplaneringen och koordinera den så den stämmer överens med hela avdelningens tidsplan

VI SÖKER DIG SOM


* Har en nyligen avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi/logistik
* Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet inom detaljhandel
* Har mycket goda kunskaper i Excel och är systemvan
* Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då både dessa språk används i det dagliga arbetet


Vi letar efter en klipsk, snabblärd, ödmjuk och härlig person som kan sätta sig in i system fort. Vi ser även att du är en person om har lätt för att samarbeta med personer besitter en stark personligmognad och har en can do attityd.

Övrig information


* Start: omgående
* Omfattning: 3 månader, med chans till förlängning
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15058922

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...