Handläggare till Lowell

Academic Work söker för Lowells räkning dig som är en ambitiös och driven person till rollen som betalningshandläggare. Med höga mål och ambitioner är Lowell ett spännande inkassobolag med lokaler centralt i Göteborg. Tjänsten är en bra möjlighet för dig som vill arbeta serviceinriktat och ta dig an en ansvarsfull roll samtidigt som du fokuserar på att utveckla dina arbetsmeriter inför framtiden. Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Academic Work söker för Lowells räkning en handläggare till deras kontor i Göteborg. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att bli anställd direkt hos Lowell.

Du kommer att arbeta i Lowells Contact Center, där merparten av alla deras kund- och klientkontakter äger rum. Lowell strävar efter att i varje kontakt erbjuda en stark kundupplevelse, vara effektiva, nyfikna och lösningsorienterade. Dem finns i flera olika kontaktkanaler, och som medarbetare inom contact center är du länken mellan deras klienter och kunder. Din uppgift är att, tillsammans med den som ringer in, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen. Verksamheten lägger stor vikt på förmågan att kunna bibehålla god standard trots att arbetstempot är högt, då kvalitén är det absolut viktigaste för Lowell.

Du kommer att få en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. Kontinuerlig vidareutbildning samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik är självklart en del av vardagen.

Av Lowell erbjuds du


* Fräscha lokaler i centrala Göteborg.
* Bra förmåner och goda arbetsvillkor.
* Arbete mot tydligt uppsatta mål, vilka grundar sig på att få gäldenärerna att betala sina fodringar till företaget.

ARBETSUPPGIFTER


* Ta kontakt med gäldenärer via telefon, mail och brev
* Ta fram och komma överens om betalningsplaner
* Rådgivning för gäldenärer


Kulturen i gruppen präglas av högt engagemang och god samarbetsförmåga där man fördelar arbetsuppgifterna i gruppen, samtidigt som man har kul på jobbet och nära till skratt.

VI SÖKER DIG SOM


* Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Har en godkänd gymnasial examen
* Har ett par års arbetslivserfarenhet från call/contact center eller jämförbar serviceerfarenhet
* Har vana av att arbeta serviceinriktat och med dator som nära verktyg
* Har godkänt belastningsregister


Det är meriterande om
* Du har arbetat med förhandlingar eller liknande vid tidigare tillfälle.
* Du kan prata fler språk

Vi ser att du är en person som drivs av utmaningar och att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. Vidare så trivs du med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo där huvudsakliga arbetsuppgiften är att hantera kunder och klienters ärenden via telefon, mail och chatt. Noggrannhet, kundfokus, effektivitet och ett trevligt, positivt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor är nödvändiga egenskaper för att lyckas väl. Rollen består till stor del av arbete i telefon, chatt eller mail vilket innebär att stor vikt läggs vid din tidigare servicevana och personlig lämplighet.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: 10:e november
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg, Gårda
* Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Angelica Westlin.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Lowells önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15058887

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...