Finsktalande kundservice / kundsupport / 1st line support till Telia

Talar du finska och har intresse för teknik och mobiler? Har du dessutom kunskap kring mjukvara och hårdvara för mobiler och vill jobba med detta i en högteknologisk atmosfär? Vi söker nu en servicedriven kundsupport till Telias kundserviceteam!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Telia.

Om företaget

Telia Company verkar inom telekombranschen och hjälper människor samt företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Telia Company söker nu medarbetare till sitt kontor i centrala Växjö, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter

Som finsktalande kundsupport på Telia arbetar du med löpande support för Telias kunder på den finska marknaden. Du tar emot inkommande samtal, mejl och chattmeddelanden från både företags- och privatkunder med mjukvaru- och hårdvaruproblematik angående IoT-lösningar och SIM-kort kopplat till mobilitet.

I rollen arbetar du med att balansera kreativ och teknisk problemlösning, kundservice och interna samarbeten för att se till att kunden får den hjälp de behöver. Detta för att komma åt och kunna använda den mjukvara de behöver hjälp med. Du arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor i 2nd line supporten, för att hitta de bästa lösningarna och ge den bästa servicen till Telias kunder. Du arbetar självständigt i din roll som finsktalande kundservicemedarbetare, men har stöd i ditt närmaste team om ca 15 personer och totalt ca 35 personer i övriga funktioner.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Slutförd gymnasial utbildning, gärna inom IT och teknik
• 1-2 års erfarenhet av service, gärna inom IT/teknisk support
• Tekniskt intresse
• Flytande i tal och skrift i finska samt även svenska och/eller engelska

Som person är du serviceinriktad och tycker det är roligt att hjälpa andra. Du har ett öga för detaljer och identifierar kundens behov med din analytiska förmåga. Du arbetar strukturerat genom att prioritera dina arbetsuppgifter och tar dig an dina utmaningar på ett lugnt sätt. I tillägg är du anpassningsbar när det gäller förändring och gillar när det händer saker. Kopplat till detta är du en doer som får saker gjorda. Du är kommunikativ och uppskattar att lösa problem i nära samarbete med andra – även om du är självgående och vill utvecklas och lära nytt.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Placering i Växjö, med möjlighet till arbete i Jönköping eller Kalmar
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: service, kundservice, it, support, tekniker, 1st line, 2nd line, mobiltelefoni, mjukvara, hårdvara, mobilitet, telia, analytiker, analyst, service desk analyst, support, finsk, finsktalande, finland, växjö, jönköping, kalmar

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...