Kundservicemedarbetare Konsumentkontakt till Orkla

Nu har du chansen att bli en viktig del av en av Nordens mest attraktiva arbetsplatser! Har du erfarenhet av service, kundkontakt och motiveras av att sprida positiv energi, lösa problem och ge förstklassig service? I rollen kommer du kommer få möjligheten att arbeta med välkända varumärken och vara kontakten utåt mot Orklas konsumenter. Vill du bli en del av ett marknadsledande företag där varje medarbetare värdesätts högt? Skicka in din ansökan redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda. I Sverige är Orkla verksamma genom bolagen Foods, Confectionery & Snacks, Care och Food Ingredients, alla med starka varumärken inom varje område.

Nu söker vi för Orklas räkning en kundservicemedarbetare som kommer att tillhöra avdelningen Konsumentkontakt. Avdelningen består av fem medarbetare som besvarar frågor gällande Orklas samtliga bolag. Konsumentkontakt mottar cirka 45.000 ärenden per år, huvudsakligen per telefon, Facebook och e-post.

Orkla finns i Solna och har otroligt ljusa, fräscha och nyrenoverade lokaler för att stimulera din kreativitet samt ge energi. Kontoret är aktivitetsbaserat där det ges valfriheten när det gäller arbetsplatser. Via varumärkesmagneter får man en tillhörighet och dragningskraft i kontorslandskapet till de varumärken/avdelningar man arbetar med. För den som behöver extra lugn och ro i arbetet finns bibliotek och tysta rum, och många andra valfriheter ges när det gäller konferensrum och andra platser att arbeta på.

Du erbjuds:


* En varierande roll där ingen dag och inget ärende är det andra likt
* Möjligheten att arbeta med välkända varumärken och ta del av de senaste trenderna inom t.ex. mat, dryck, snacks och hälsa & välbefinnande - spana in Orkas varumärken i videon nedan eller läs mer här!
* Hos Orkla får du ta del av alla förmåner som finns i en stor koncern såsom trygghet och goda utvecklingsmöjligheter, samtidigt som det är en otroligt familjär känsla på kontoret med engagerade medarbetare och roliga aktiviteter ihop

ARBETSUPPGIFTER


* Hantera reklamationer och andra ärenden gällande flertalet av Orklas varumärken, både på svenska och engelska
* Kommunicera med konsumenter via olika kanaler såsom e-post, telefon och sociala medier
* Skapa och uppdatera Q&As, produktinformation, kampanjinformation och annan övrig information
* Presentera månadsrapporter för Kvalitet-, Marknad-, Kommunikation- och Säljavdelningen
* Utgöra länken mellan konsument och Orklas samtliga avdelningar, t.ex. genom att delta i möten med olika avdelningar såsom Marknad, Kvalitet och Kommunikation
* Hålla dig uppdaterad gällande produkter och produktinformation


Arbetet sker via telefon, mejl, sociala medier och i CRM-systemet Microsoft Dynamics. Det sker ett nära samarbete i teamet där man hjälper varandra att nå gemensamma mål och delar tips och utmaningar

VI SÖKER DIG SOM


* Erfarenhet från roll där kundservice varit centralt, t.ex. som kundtjänstmedarbetare, säljare, receptionist eller liknande
* Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
* God datorvana och förmåga att hantera ärenden i olika typer av affärssystem och kanaler


I denna process kommer vi lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten och Orkla.

Som person är du:
* Flexibel och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo
* Serviceinriktad, positiv och kan kommunicera med olika typer av människor
* Arbetar väl både i grupp och individuellt
* Strukturerad, effektiv och problemlösande approach

ÖVRIG INFORMATION


* Anställningsstart: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med sex månaders inledande provanställning
* Placering: Svetsarvägen 15, Solna Business Park
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd hos Orkla Care och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsterna är tillsatta om vi gått över till urvals- och intervjufasen.




Annonsid: 15059605

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...