Säljande kundservicemedarbetare

Om Fortum

Fortum är ett ledande företag inom ren energi. De förser sina kunder med el, värme och kyla. Till Fortums avdelning "Customer Service" i Solna söker vi nu ett antal Customer Advisors för tillsvidare anställning. Som Customer Advisor kommer du att ingå i ett energifyllt team som alltid ser till att göra både varandra och Fortum ännu bättre. Du kommer att få vara med på en spännande resa som innebär att vara med och skapa samt utveckla kundserviceteamet i Stockholm. 

Din roll

I rollen som Customer Advisor kommer kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av att ta emot inkommande kundförfrågningar via telefon och digitala kanaler samt arbeta aktivt med merförsäljning. Det kan handla om att omförhandla kunders elavtal, erbjuda tilläggstjänster samt svara på pris-,flytt-, faktura- och avtalsfrågor.

När du börjar din anställning på Fortum kan du först och främst se fram emot cirka tre veckors internutbildning. Förutom det, erbjuder de dig en möjlighet att utvecklas i en miljöinriktad och snabbväxande organisation tillsammans med medarbetare som förbereder oss för framtidens energiutmaningar. Som en del av ett företag som strävar efter att vara föregångare i energibranschen kommer du ingå i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor. Denna roll innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad. För Fortum är det även viktigt att ha roligt på jobbet och att få utvecklas. 

Din profil

Vi letar efter dig som alltid brinner för att alltid leverera god service och goda resultat i ditt arbete. Du motiveras av jobba mot högt uppsatta mål och provisionsbaserat. Som person beskrivs du ofta som en vinnarskalle med höga ambitioner. Du är självgående men trivs även att jobba i team. Du trivs som bäst i i teammiljöer med stark laganda där både individuella och teambaserade tävlingar är vanligt förekommande. 

Vi söker dig som har erfarenhet av att ha jobbat i olika säljroller sedan tidigare. Detta är ett krav då Fortum förväntar sig att efter internutbildningen på ca 3 veckor att du ska kunna leverera resultat. Det är meriterande ifall du jobbat i en B2B alt B2C roll tidigare. Denna roll kräver även att du har goda språkfärdigheter i både svenska och engelska.

Låter det som att det är dig vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag!

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. 

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

 

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...