HR & Payroll Coordinator till Andritz

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR & Payroll Coordinator kommer du fungera som länken mellan extern löneleverantör och chefer och medarbetare internt. Det är ditt ansvar att säkerställa att löneleverantören har rätt underlag och information för att kunna betala ut lön i rätt tid. Du kommer även fungera som första kontakt till chefer och medarbetare i frågor kopplat till lön och övriga ersättningar. Vidare kommer rollen innefatta:

• Rapportering och kontakt med myndigheter
• Hantera drivmedelsförmåner och körjournaler
• Kontering av fakturor för kostnader kopplat till medarbetare, exempelvis pensioner och försäkringar
• Förse ekonomi med lönerelaterade underlag inför bokslut
• HR administration – exempelvis ta fram nyckeltal och statistik, upprätta anställningsavtal, och hantera uppdateringar i personalsystem samt interkommunikation primärt via intranät

Rollen kommer vara bred och varierad och innebära många kontaktytor, såväl internt som externt.

Vem är du?

Personen vi söker till denna roll har sedan tidigare erfarenhet av löneadministration – kanske har du lång erfarenhet av löneadministration och lockas av att ta dig an en koordinerande roll som också innefattar HR-administration? Alternativt har du bara arbetat ett par år inom löneområdet och ser detta som ett rätt steg i din karriär. Vi tror att du i grunden har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet och du kommer med grundläggande kunskap i arbetsrätt och med en vana att tolka kollektivavtal.

Viktigast för oss är dina personliga egenskaper! För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du verkligen brinner för service, det är helt enkelt en motivationsfaktor för dig att få ge internt stöd inom ditt expertisområde. Du är van vid koordinerande roller och har en förmåga att behålla strukturen i ditt arbete, även när det kräver att hantera flera parallella arbetsuppgifter och ansvarsområden. Vidare har du enkelt för att uttrycka dig och är pedagogiskt lagd.

Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering hanteras av Jurek Rekrytering & Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare My Andersson på [email protected] Urval och intervjuer hanteras löpande varför rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail.

Rollen är placerad på något av Andritz lokala kontor i Sverige, vilka är belägna i Stockholm (Solna), Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Växjö, Norrköping och Sundsvall.

Om Andritz

Every day, ANDRITZ continues to deliver successful innovative solutions to our customers globally. Why are we so successful? Because we are passionate and love what we do! We are at the forefront of future engineering technologies, with solutions that ensure the success of our clients in key industries that are shaping the future of the world we live in.

https://www.andritz.com/careers-en

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...