Supporttekniker / IT-supporttekniker / teknisk kundsupport till Telia

Gillar du problemlösning och vill arbeta med teknik i framkant? Lockas du dessutom utav en roll där du får möjligheten att bidra till Telias fortsatta utvecklingsresa tillsammans med andra kollegor som brinner för service? Då är denna tjänst rätt för dig!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget

Telia Company verkar inom telekombranschen och hjälper människor samt företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Telia Company söker nu medarbetare till sitt kontor i centrala Jönköping, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker arbetar du i framkant med Telias datakomtjänster, så som Datanet (MPLS VPN), Prolane (internet), Telia WAN samt Cloud VPN vilka alla är byggda på välkända produkter som Cisco, Huawei, HP, Meraki, Aruba med flera. Du sitter i första linjens support och ansvarar för att hantera de ärenden som kommer in. Din uppgift blir att felsöka, utreda samt utforma helhetslösningar som tillgodoser kundens behov. Du genomför även dokumentationer samt informerar kunden om arbetets fortskridande. Rollen innebär en tät kontakt med andra avdelningar och de tekniska ärendena du hanterar är av olika svårighetsgrad och omfattning. I vissa fall registrerar du även ärenden vidare till 2nd-line supporten.

I rollen erbjuds du möjligheten att arbeta i en varierad och kundfokuserad roll. Telia är inne i en transformationsresa av både teknik och arbetssätt för att bli effektivare, där du får möjligheten att bli en viktig del i denna resa. I detta arbete är hela teamet involverat där alla får dela sina idéer och synpunkter.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom IT/nätverk eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Kunskap i Cisco
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du en nyfiken person med ett stort tekniskt intresse. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar där kunden är i fokus. Du har även förmågan att jobba självständigt och att se helheten i dialog med kunder, kollegor och entreprenörer. Vi ser också att du är prestigelös och motiveras av att arbeta tillsammans med andra. Vidare motiveras du även att få sätta igång projekt och du bidrar gärna med nya idéer.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: supporttekniker, IT-supporttekniker, tekniker, IT, support, kundsupport, kund, teknik, nätverk, datakom, internet, Cisco, Active Directory, Switching, Routing, heltid, Jönköping, Telia Company

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...