Studenter sökes till kundtjänstavdelningen på Snälltåget

Är du noggrann, ansvarstagande och har förmågan att arbeta självständigt och med en hög servicenivå?

Information om uppdraget:

Som kundservicemedarbetare kommer du via framförallt mejl och chatt möta befintliga och potentiella kunder. Din uppgift är att ge råd, svara på frågor och lösa enklare ärenden samt erbjuda kunden en servicenivå i toppklass. Detta gör du genom högt engagemang och tydliga målsättningar.
Du kommer jobba i programmet Salesforce och även jobba i Snälltågets bokningsprogram.

Det finns tillfällen då du kommer vara ensam på kontoret så det är av stor vikt att du är självgående och trivs med att axla eget ansvar

Arbetstiderna är främst förlagda på kvällar och helger så att det smidigt ska gå ihop med ditt schema i skolan. De största behov ligger på söndag och måndagskvällarna så viktigt att du är tillgänglig då. Vi tänker att du ska kunna jobba runt 12-16 timmar i veckan.
Du kommer att erbjudas en gedigen introduktion och handledning inför arbetet men förväntas därefter jobba självständigt med arbetsuppgifterna.
Tänkt uppstart är så snart som möjligt.

Detta söker vi:

Vi söker dig som

- Studerar och har minst 1,5 år kvar av studierna
- Är noggrann, självgående och ansvarstagande.
- Har bra servicevana sedan tidigare
- Flyttande i Svenska och Engelska
- Gärna har jobbat i någon kundtjänstroll sedan tidigare.
- Meriterande men inget krav att ha erfarenhet från resebranschen i någon form.

Om arbetsgivaren:

Snälltåget drivs av att ge sina resenärer en trevlig och prisvärd resa! Snälltåget tar dig mellan Malmö och Stockholm året runt. Under vinter, sommar och tidig höst går Snälltåget hela vägen från Malmö via Stockholm till Jämtlandsfjällen. Du kan också resa med oss till Berlin under stora delar av året och till de österrikiska alperna under vintern.
Du kommer arbeta på ett företag där handling, ansvar, nytänkande och samspel är ledord. På Snälltåget blir du delaktig i en gemenskap som genomsyras av en öppenhet och handlingskraft. Vi vill leverera det bästa möjliga för våra kunder men inte glömma bort att ha roligt under resans gång.

Sökord: Service, Extrajobb, Kundservice, Tåg, Kundtjänst

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...