Vill du jobba som skadereglerare i Malmö?

Har du tidigare erfarenhet av service, administration och trivs med att arbeta i en fartfylld miljö? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Nu söker vi skadereglerare till en av våra kunder i Malmö. Vår kund är ett av Sveriges största försäkringsbolag med cirka 2 000 medarbetare på 30 orter i Sverige.
Vår kund erbjuder ett flertal försäkringar för privatpersoner och företagare, exempelvis bilförsäkring, andra fordonsförsäkringar, hemförsäkring, gravidförsäkring samt sjuk- och olycksfallsförsäkring. I denna roll kommer du arbeta med reglering av skador för Egendom.

Arbetsuppgifterna innebär att reglera skador över telefon via inkommande samtal från företagets kunder. Du tar ställning till skadans ersättningsbarhet enligt gällande lag/praxis och försäkringsvillkor. Eftersom kundkontakten sker genom inkommande samtal via telefon är det av största vikt att du trivs med telefonen som arbetsredskap. Du kommer vara en del av ett team som aktivt verkar för ett gemensamt arbetssätt med stort kundfokus. Du arbetar nära gruppchefen som bl.a. löpande ger dig feedback och man jobbar även med feedback kollegor emellan för att utveckla kundmötet, varandra och verksamheten. Din framgång i rollen bygger till väldigt stor del på eget engagemang, initiativ- och beslutsförmåga.

Vi söker skadereglerare som kan arbeta heltid med start 20:e oktober. Arbetstiderna varierar mellan 08:00-16:30 eller 08:30-17:00, måndag till fredag. Du kommer att vara anställd av StudentConsulting och uthyrd till vår kund.

Detta söker vi:

• Tidigare har arbetat med service i högt tempo, samt gärna över telefon. Det är även meriterande om du har erfarenhet av skadereglering.
• Är positiv, engagerad och trivs med att arbeta självständigt såväl som i team mot högt uppställda mål.
• Sätter stort värde på goda kundmöten och har god förmåga att inge förtroende.
• Har förmågan att fatta snabba och välgrundade beslut.
• Har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska. Vi ser din kommunikativa förmåga som en självklarhet för rollen.



Låter detta som tjänsten för dig? Vi håller löpande intervjuer så ansök redan idag!

Sökord: Service, Administration, Skadereglerare

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...