Digital Communication Manager/Kvalificerad Kundsupport sökes!

Har du ett stort intresse för digitala kommunikationstjänster? Har du dessutom erfarenhet av kundsupport? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Just nu söker vi på StudentConsulting dig som vill jobba med kvalificerad kundsupport och rådgivning hos Investis Digital! Investis Digital är specialister på digital företags- och investerarkommunikation. Investis Digital är ett internationellt företag som utvecklat och driver webbplatser för över 2 000 börsnoterade företag i Europa och Nordamerika. Inom koncernen finns över 550 kommunikationsspecialister på deras kontor i Göteborg, Helsingfors, London, Bristol, New York, Phoenix och Vadodara, Indien. I Sverige arbetar Investis Digital med över 120 stora och välkända börsnoterade företag på NASDAQ Stockholm.

Hos Investis Digital får du möjlighet att arbeta med kundsupport inom digitala kommunikationstjänster, främst mot svenska börsnoterade företag. Rollen är en dynamisk kombination av kundsupport och rådgivning där du ger den servicen och stöd som kunderna behöver. Du blir ansiktet utåt för Investis Digital och är en viktig del av företagets fortsatta utveckling!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:

• Genomföra planerade och icke-planerade uppdateringar och ge övrig löpande support av innehållet på våra kunders webbplatser
• Kommunicera med kunder och interna team för att ge bästa tänkbara service och säkerställa snabb och kvalitativ hantering av ärenden
• Vara proaktiv och bygga relationer med kunder för att maximera nyttan av de tjänster som Investis Digital erbjuder
• Tillse en smidig övergång från projekt vid lansering av nya kunders webbplatser och andra produkter
• Genomföra CMS-träning för kunder samt löpande vägleda i användningen av Investis Digitals plattform

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos Investis Digital. Tjänsten är på heltid och planerar att starta omgående.

Detta söker vi:

För att vara aktuell för tjänster ser vi att:

• Du har erfarenhet av kundsupport via telefon och mail
• Talar och skriver obehindrat på Svenska och Engelska

Meriterande är om du har:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller kommunikation
• Förståelse för webbtjänster/digitala tjänster eller IR- och företagskommunikation.
• Erfarenhet från finanssektorn, till exempel bank, för att underlätta förståelsen av kundernas önskemål

För att lyckas i rollen ser vi att du besitter en hög social kompetens och har en stark känsla för service. Du har ett intresse för digitala kommunikationstjänster och ett öga för design. Då du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med andra ser vi att du är ansvarstagande, har en god förmåga att strukturera och planera ditt arbete samt har lätt för att samarbeta med andra.

Stämmer ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

Sökord: Kommunikation, Ekonomi, Kundsupport, Kundtjänst, Kundservice

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...