Second Line-support till vår kund Oskarshamn!

Nu finns en ypperlig chans för dig som drivs av problemlösning, har ett stort tekniskt intresse och kan leverera service i toppklass. Vi söker just nu en second line-support till vår kunds IT-avdelning. Tjänsten är placerad i Oskarshamn och start sker enligt överenskommelse. Vi jobbar med löpande urval så skicka in din ansökan nu!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Nu söker vi på Academic Work en person som ska jobba med second line-support och ingå i vår kunds IT-avdelning. IT-avdelningen består av 30 personer varav 3 personer jobbar med second line-support i det teamet som du kommer bli en del utav. Teamet kännetecknas av värme, härliga samarbeten och god stämning. I din roll kommer du bland annat att arbeta med att hantera diverse supportärenden av teknisk karaktär, lösa användarproblem och ta hand om IT-beställningar. Detta är en varierande roll baserad på de olika ärenden och problem som dyker upp.

Du erbjuds


* En roll med mycket variation och med teknisk karaktär.
* Att bli en del av ett öppet och ärligt team som tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet.
* Stora möjligheter att utvecklas.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER


* Hantera olika typer av supportärenden från den interna organisationen.
* Ha hand om IT-beställningar, så som ominstallationer, underhåll av applikationer och leverans.
* Arbeta med problem kopplade till Citrix.

VI SÖKER DIG SOM


* Har en avslutat gymnasieutbildning, gärna inom teknik, IT eller liknande.
* Har ett stort och genuint intresse för IT och teknik.
* Har tidigare erfarenhet av att ge service till kunder.
* Är van vid att arbeta i Windows och dess klienter.
* Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift då du kommer ha mycket kontakt med användare.
* Har B-körkort


Vidare är det meriterande om du har:
* Arbetat i Citrix.
* Tidigare erfarenhet av att arbeta med support.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning, inkluderat registerkontroll, kommer att genomföras i samband med anställning (i enlighet med 3 kap 1§ i Säkerhetsskyddslagen). Läs mer om vad en säkerhetsprövning innebär här.

Som person är du:


* Problemlösande
* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Oskarhamn
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15060864

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...