Prestigelös ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra och kundservice!

Nu söker vi för kunds räkning en duktig, framåt, självgående och prestigelös medarbetare!

Kunden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som service, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning.  Idag arbetar cirka 4000 medarbetare i Sverige med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon, försäljning och service. Produktutbudet går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon på 1,5 ton och innovativa energilösningar. Hos kunden står medarbetaren i fokus och dess medarbetare beskriver dem som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hållbarhet.

Nu behöver kunden behöver förstärkning med en ekonomiassistent till huvudkontoret i Solna. Tjänsten utgör i första hand en tidsbegränsad anställning på 4-6 månader men kan komma att övergå till fast anställning hos kund om allt känns bra!

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med flertalet på ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter. Tyngdpunkten kommer vara relaterad till kundreskontra med bland annat hantering av kundmaster, krav och inbetalningar. Du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, där din uppgift främst blir att ta reda på rätt kontaktperson för att lösa exempelvis förfallna fakturor eller utreda andra fakturarelaterade frågor. Till stor del kommer tjänsten också innebära kundservice och kontakt med kunder som har frågor eller problem kopplade till sina fakturor.

Ambitionen att skapa en så flexibel ekonomifunktion som möjligt innebär att fördelningen mellan arbetsuppgifter varierar över tiden samtidigt som du uppmuntras att successivt bredda din kompetens.

Arbetet sker i affärssystemet M3 samt i MS Office-miljö

  • Du är gymnasieekonom med några års erfarenhet och har goda kunskaper av kundreskontra och fakturarelaterat arbete
  • Du har arbetat kundservice och har gärna varit i kontakt med ”stora” kunder
  • Dina personliga egenskaper präglas av flexibilitet, samarbetsförmåga och noggrannhet.
  • Du är en person som snarare ser möjligheter än problem.
  • Du är självgående, snabblärd och utåtriktad
  • Du har en vilja att utvecklas inom ekonomiområdet och bidra till ständiga förbättringar.

 

Start: Omgående, 4-6 månader med chans till förlängning och fast anställning hos kund
Placering: Solna. Goda kommunikationsmöjligheter med tunnelbana, pendel och tvärbana

 

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansökan

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef/rekryteringskonsult, Carolina Löfgren på [email protected] . Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.

Brightby Bemanning arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen)

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civil-status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
  • Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Välkommen med din ansökan!

ANSÖK TILL DENNA TJÄNST

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...